12-03-2013

Попит на торгову нерухомість у 4 кварталі 2012 року

торговий центр

У 2011 році компанія DTZ відзначала стабілізацію загальної динаміки попиту на торгові приміщення по всій Україні. Великі торгові оператори активно розглядали можливості розширення своїх мереж у країні протягом 2012 року, проте необхідно наголосити на деякому погіршенні сприйняття ритейлерами короткострокового потенціалу українського ринку роздрібної торгівлі, пов'язаного з негативною динамікою світових ринків та політичною нестабільністю в Україні напередодні парламентських виборів. Рітейлери поводилися особливо обережно в травні-грудні 2012 року.

Київ залишається найбільш привабливим для всіх рітейлерів, які вже представлені в Україні або планують свій вихід на ринок країни. У першій половині 2011 року рівень заповнюваності якісних торгових приміщень вздовж центральних торгових вулиць та в успішних торгових центрах у столиці та інших великих містах України повернувся на докризовий рівень та залишався високим протягом усього 2012 року.

2012 року кілька модних брендів залишили український ринок. Серед них, зокрема, co&beauty (Melon Fashion Group), Peacocks (Маратекс), Nine West і Vero Moda (Арго), а також Sepp?l?. Торгова мережа Sela також офіційно призупинила свою діяльність в Україні, хоча кілька магазинів бренду оперують у країні ресурсами локальних партнерів компанії.

З іншого боку, 2012 року на український ринок вийшло кілька модних брендів:

  • У першому кварталі 2012 року на український ринок вийшла російська мережа універмагів одягу lady&gentleman CITY, і флагманський магазин цього бренду було відкрито у ТРЦ «Караван» у Києві.
  • Після того, як Peacocks залишив Україну, компанія «Маратекс» вивела на ринок новий модний бренд OVS (входить до складу Gruppo Coin) і магазини цього бренду оперують по всій країні.
  • У червні 2012 року у ТРЦ Dream Town у Києві було відкрито перший в Україні магазин португальського бренду W52 Jeans.
  • Торгова мережа «Арго» відкрила у ТРЦ «Сіті Центр» в Одесі перший у країні магазин торгової марки Piazza Italia.
  • На початку 2012 року польська мережа взуттєвих магазинів Wojas відкрила свій перший в Україні магазин в Івано-Франківську та планує подальший розвиток у країні.
  • У ТРЦ Ocean Plaza, який було відкрито у листопаді 2012 року в Києві, з'явилися кілька брендів, нових для київського ринку, а здебільшого і для України загалом. В об'єкті розмістився перший у столиці гіпермаркет Real, який незабаром буде перейменований через продаж мережі Auchan. Поряд із вже представленими модними марками, торгова компанія MTI оголосила про свої наміри відкрити у ТРЦ Ocean Plaza магазини брендів Napapijri, Atelier de Courcelles та Lee Wrangler. Тут також мають відкритися магазини кількох люксових брендів, у тому числі Weekend Max Mara та Marina Rinaldi (Max Mara Fashion Group), а також таких модних марок як LC Waikiki, Pepe Jeans London, Michael Kors, Rebeca Sanver, BCBGMAXAZRIA та bebe.
  • У сегменті високої моди у 2012 році у центральних районах Києва було відкрито монобрендові магазини Dolce&Gabbana, Valentino, Prada та Rene Lezard.
  • Декілька міжнародних мереж закладів швидкого харчування демонстрували високий інтерес до України. Міжнародний оператор KFC вийшов на ринок країни через кілька франчайзі, і перший ресторан мережі було відкрито у ТРЦ Ocean Plaza наприкінці 2012 року. Перше в Україні кафе фінської мережі ресторанів швидкого харчування Hesburger також почало працювати наприкінці 2012 року у торговому комплексі «Глобус» у центрі Києва. Міжнародна мережа американського походження Texas Chicken (Church's Chicken) розпочала роботу на українському ринку, і перші заклади харчування мережі будуть відкриті у ТРЦ Dream Town та ТРЦ Ocean Plaza у Києві у першому кварталі 2013 року.

Низка торгових мереж, які вже зміцнилися на українському ринку, продовжили свій активний розвиток у країні протягом 2012 року:

  • Оператори об'єктів big box із надійними джерелами фінансування активно розширювалися в Україні. Мережі Metro Cash&Carry, "Епіцентр" та "Нова Лінія" зміцнили свою присутність у країні, як і такі великоформатні оператори роздрібної торгівлі як Fozzy Group, Novus та "Амстор", а також Auchan, який у грудні 2012 року оголосив про придбання мережі real, -.
  • Мережі супермаркетів побутової техніки та електроніки Comfy, "Технополіс" та "Ельдорадо" також відкривали свої магазини по Україні. Примітно, що більшість цих торгових мереж сьогодні зацікавлені в оперуванні не тільки міст з населенням понад 750 000 жителів, а й населених пунктів із меншою кількістю жителів.
  • Торговельна мережа Inditex Group, яка раніше в Україні фокусувалася виключно на містах із населенням понад мільйон жителів, тепер розглядає можливості відкриття магазинів своїх брендів (крім Zara та Massimo Dutti) та у менших містах країни.
  • Східноукраїнська мережа продуктових супермаркетів «Амстор» вийшла на київський ринок та відкрила свій перший у столиці супермаркет у ТЦ «Полярний» у грудні 2012 року. Також відомо, що відкриття другого супермаркету мережі «Амстор» планується в торговому центрі «Мармелад», що будується на початку 2013 року.
  • Відсутність критичної маси якісних об'єктів торговельної нерухомості в Україні є перешкодою для виходу на український ринок низки відомих міжнародних рітейлерів. За оцінками компанії DTZ, відкриття в країні магазинів таких брендів як H&M, C&A, Deichmann, Debenhams та Peek&Cloppenburg у короткостроковому періоді є малоймовірним.

За результатами обстеження, проведеного GfK у січні 2013 року, українці 18-45 років, які проживають у великих містах з населенням понад 500 000 мешканців, найбільше очікують на появу в країні таких міжнародних рітейлерів, як IKEA, H&M, Pizza Hut та Starbuck.

Типові умови оренди

За матеріалами DTZ.