06-03-2012

Попит на торгові приміщення у IV кварталі 2011 року

Протягом перших шести місяців 2011 року компанія DTZ відзначає помітне покращення загальної динаміки попиту на торгові приміщення по всій Україні. У другому півріччі великі торгові оператори активно розглядали можливості розширення своїх мереж у країні, проте необхідно наголосити на деякому погіршенні сприйняття ритейлерами короткострокового потенціалу українського ринку роздрібної торгівлі, пов'язаного з негативною динамікою світових ринків та політичною нестабільністю в Україні.

Незважаючи на загальне покращення динаміки ринку торгівлі, у 2010-2011 роках Україна не увійшла до рейтингового списку найбільш привабливих країн для роздрібної торгівлі згідно з Індексом розвитку світової роздрібної торгівлі (Global Retail Development Index (GRDI)) компанії А.Т.Кеатеу. У 2007 році в даному рейтингу Україна посідала 5 місце, а у 2008-2009 роках – 17 позицію.

Київ залишається найбільш привабливим для всіх рітейлерів, які вже представлені в Україні або планують свій вихід на ринок країни. У першому півріччі 2011 року обсяг пропозиції якісних торгових приміщень вздовж центральних торгових вулиць та в успішних торгових центрах в українській столиці суттєво скоротився, і рівень заповнюваності цих об'єктів залишався високим у другому півріччі.

У 2011 році на український ринок вийшли кілька модних брендів. Зокрема, флагманський магазин бренду САР було відкрито на центральній вулиці Хрещатик у Києві, а пізніше також у ТРЦ «Караван» в українській столиці та ТЦ «Пасаж» у Дніпропетровську.

Також модні бренди New Yorker та Oysho своєю присутністю урізноманітнили склад орендарів у ТРЦ Sky Mall у Києві та ТРЦ Rivera Shopping City в Одесі. Крім цього, у Києві було відкрито перші магазини брендів FiNN FLARE, Centro та Noa Noa.

У сегменті високої моди монобрендові магазини Christian Dior, Ermanno Scervino та Trussardi були відкриті у центральних районах Києва.

Відсутність критичної маси якісних об'єктів торговельної нерухомості в Україні є перешкодою для виходу на український ринок низки відомих міжнародних рітейлерів. За оцінками компанії DTZ, відкриття магазинів таких брендів як H&M, C&A, Deichmann, Debenhams та Peek&Cloppenburg у короткостроковому періоді є малоймовірним.

2011 року оператори об'єктів big box з надійними джерелами фінансування активно розширювалися в Україні, що зумовлено стратегіями розвитку цих компаній у зв'язку з високим потенціалом українського ринку та наявністю привабливих земельних ділянок. Мережі Metro Cash&Carry, "Епіцентр" та "Нова Лінія" зміцнили свою присутність у країні, а великоформатні оператори роздрібної торгівлі продуктами харчування, зокрема Auchan, Fozzy Group, BT Invest (мережа Novus) та "Амстор", а також мережі супермаркетів побутової техніки та електроніки Comfy та «Технополіс» розглядали оренду приміщень у нових об'єктах, не обмежуючись містами із населенням понад 750 000 мешканців.

Професійні торгові оператори сьогодні дуже ретельно підходять до оцінки якості пропонованих торгових приміщень та умов оренди.

Нові об'єкти торгової нерухомості

Джерело DTZ Research.