25-04-2019

Обсяг введення в експлуатацію нових торгових центрів у Європі різко скорочується

скорочення торгових центрів європа

У 2018 році в Європі введено в експлуатацію 2,6 млн. кв. м. торгових центрів, що є найнижчим показником за останні 24 роки. Обсяг введення у експлуатацію нових торгових центрів у Європі знизився на 23% протягом року, а Центральній Європі – на 31% у річному исчислении.

Ці дані можна порівняти з показниками початку 1990-х років, коли були відкриті перші традиційні торгові центри у Центральній та Східній Європі. Про це повідомляє міжнародна консалтингова компанія Cushman & Wakefield.

У міру того, як ринки торгових центрів досягають зрілості в більшості європейських країн, збільшуватиметься розрив між успішними якісними об'єктами та другорядними локаціями, яким необхідно змінюватись та розвиватися, щоб утриматися на плаву.

Однак, незважаючи на уповільнення темпів девелопменту протягом останніх п'яти років, загальний обсяг ринку в Європі зростає і зараз становить 168,1 млн. кв. м., що посилює конкуренцію між торговими центрами. Щоб утримати свої ринкові позиції, девелопери спрямовують зусилля на проекти з редевелопменту та реконструкції для створення сучасних, естетично привабливих торгово-розважальних центрів.

Сільвія Джодловскі, старший аналітик у компанії Cushman & Wakefield:

«Можливості для девелопменту нових торгових центрів розглядаються переважно у двох напрямках. Це домінантні інноваційні ТРЦ із сильною розважальною складовою, які прийшли на зміну застарілим непривабливим об'єктам, та невеликі «магазини біля будинку», для яких відстань, наявність продуктового супермаркету та правильний набір орендарів є ключовими чинниками успіху.

Орендодавці та інвестори повинні пристосуватися до поляризації ринку торгових центрів. Ми не очікуємо подальшого великомасштабного девелопменту ТРЦ у традиційному розумінні. Натомість відбуватиметься поступове зростання кількості проектів реконструкції для задоволення зростаючого попиту на гнучкий простір.

Багатофункціональні об'єкти швидко набувають популярності, оскільки інвестори усвідомлюють справжній потенціал, яким вони володіють. Як ми бачимо в деяких частинах Європи, де Франція є яскравим прикладом, девелопери торгових центрів намагаються диверсифікуватися за допомогою нових форматів, таких як рітейл-парки та гібридні формати, що включають офіси, готелі та житлові приміщення».

Топ-міст Європи за обсягом нової пропозиції, запланованої на 2019-20 рр.

Західна Європа
Ранг Місто
1 Париж
2 Гельсінкі
3 Мадрид
4 Рим
5 Люксембург
Центрально-Східна Європа
Ранг Місто
1 Стамбул
2 Москва
3 Анкара
4 Варшава
5 Братислава

Нагадаємо, Міжнародна рада торгових центрів (ICSC) порадив торговим центрам адаптуватися до змін у звичках купівлі, впроваджуючи нові моделі розвитку.