01-07-2013

Європейські покупці обирають міські магазини

Мілан

Більшість європейців вважають за краще купувати в магазинах крокової доступності і в магазинах на центральних торгових вулицях міста.

Зараз, коли європейські споживачі мають практично необмежені можливості доступу до Інтернету, компанія CBRE провела найбільш повне і широкомасштабне дослідження, вивчивши, як і де європейці роблять покупки (в опитуванні брали участь понад 10 000 покупців з усієї Європи).

Згідно з результатами дослідження «Як ми робимо покупки: хід думок європейського покупця», яке показує, що хоча інтернет-торгівля стає привабливішою, найближчими роками споживачі не мають наміру кардинально змінювати свої звички купівлі. Переважна більшість покупців ще дуже далека від повноцінного використання нових технологій та цифрових інструментів (наприклад, QR-кодів). Дві третини споживачів наголосили, що при виборі магазину основними факторами для них є ціна товару, чистота, безпека та зручне розташування. Третина всіх опитаних, а також більше половини респондентів серед молоді вважають важливим і можливість приємно провести час та відпочити.

Незважаючи на конкуренцію з боку інтернет-торгівлі та заміських торгових комплексів європейські споживачі, як і раніше, воліють робити покупки в центрі міста та на головних торгових вулицях. Тому не дивно, що фундаментальні зміни у роздрібній торгівлі відбуваються відносно повільно, і реальні магазини продовжують відігравати ключову роль навіть у новому світі багатоканальної торгівлі.

Наступні висновки дослідження слід зазначити особливо:

  1. Для купівлі одягу споживачі найчастіше відвідують місцеві та міські магазини — в середньому не рідше ніж один раз на місяць. Частота відвідувань до заміських торговельних комплексів — один раз на шість тижнів.
  2. 78% європейців вважають за краще купувати модні товари у місті; для жителів Західної Європи цей показник ще вищий — майже 90%.
  3. Дві третини або більше споживачів зазначили, що при виборі місця покупок найбільш важливими факторами для них були ціна товарів, безпека, зручне/безкоштовне паркування та розташування.
  4. У списку пріоритетів споживачів важливе місце займають різноманітність брендів у торговому комплексі і, особливо, розмір їх магазинів (а отже, їхня здатність представити повний асортимент товарів).
  5. Під час відвідування міських магазинів автомобілем користуються 54% споживачів; при відвідуванні торгових комплексів за містом – 76%; у місцеві магазини споживачі їдуть автомобілем у 30% випадків, що говорить про значущість наявності паркування для клієнтів та відвідуваності магазину, незалежно від його розташування в місті чи за містом. • Інтернет-торгівля доповнює торгівлю у реальних магазинах. При здійсненні покупок у мережі 64% споживачів віддає перевагу доставці додому, при цьому 85% кажуть, що для них важлива можливість візиту до реального магазину, де можна подивитися/поторкати одяг перед тим, як зробити покупку в Інтернеті.
  6. Повноцінне використання цифрових інструментів ще попереду. Так, менше третини споживачів у Європі колись порівнювали ціни у своєму мобільному телефоні при покупці в магазині або використовували QR-коди для доступу до сайтів; однак використання цих коштів у майбутньому буде розширюватися, оскільки вищий відсоток їх використання спостерігається у споживчій групі віком від 16 до 34 років.

Пітер Голд, керівник департаменту торгівельної нерухомості в регіоні Європа, Близький Схід та Африка компанії CBRE, коментує:

«Основні чинники успішності роздрібного магазину – вигідна ціна, зручність, чистота та безпека – продовжують залишатися головними орієнтирами у поданні покупців. У той час як багато рітейлерів впроваджують нові технології, споживачі говорять нам, що в найближчому майбутньому вони не мають наміру істотно змінювати свої звички. Споживачів набагато менше хвилюють мобільні технології та QR-коди, в яких зацікавлена ​​роздрібна торгівля, тому, можливо, краще інвестувати в якісь інші напрямки. Зручність ще залишається девізом споживача; людям подобається робити покупки поряд з будинком чи роботою, і їм хотілося б, щоб до магазину було легко дістатися машиною, а магазин — безкоштовно припаркуватися. Торгові комплекси за містом, як правило, пропонують безкоштовне паркування, на відміну від міських магазинів, що стягують за паркування плату і тим самим позбавляють себе явної переваги. Ми можемо порекомендувати керуючих міських магазинів та торгових комплексів, а також інвесторам у сфері торгівельної нерухомості прислухатися до бажань споживачів та зосередитись на правильному розумінні основ свого бізнесу. Зрештою, це дасть вам усі шанси на успіх».

У Росії існує менша різноманітність торгових центрів у порівнянні з Європою (рітейл парки, аутлети) – це не може не позначитися на уподобаннях споживачів щодо місць та частоти здійснення покупок. Стріт-рітейл в Росії практично відсутня (за винятком Москви і Санкт-Петербурга торгових коридорів, що сформувалися, більше ніде немає). Переважна більшість класичних ТЦ визначає вибір споживача - саме в них росіяни роблять основні покупки.

Так само важливе значення при виборі місця для покупок грає локація торгових центрів: у Росії більшість розташовані за межами центральної частини міст, ближче до «спальних районів». Великі торгові центри, які були б розташовані в центрі міста, швидше за поодинокі приклади (Європейський у Москві, Грінвіч в Єкатеринбурзі, Кільце в Казані).

Що стосується покупок зроблених через інтернет, то їх кількість у Росії зростає, хоча залишається меншою, ніж у Європі. Дедалі більше рітейлерів розвивають онлайн-формат торгівлі (не лише книги, побутова техніка, квитки, а й одяг та продукти). Однак не всі споживачі готові здійснювати покупки через інтернет - багато хто лише шукає і вибирає товари онлайн, але купує їх у магазинах.

Максим Палт, аналітик відділу досліджень ринку CBRE у Росії сказав:

«У контексті результатів цього дослідження як девелоперам, так і рітейлерам Москви слід звернути увагу на те, що покупці вітатимуть можливість купити якісний одяг у районних торгових центрах, розташованих у спальних районах. Постійні пробки та зростаючий час у дорозі для того, щоб дістатися великих торговельних центрів, будуть все сильніше впливати на переваги споживачів, підвищуючи їх інтерес до ТЦ і торгових коридорів районного формату. Якщо останнім вдасться забезпечити розумні ціни, безкоштовне паркування та емоційну привабливість, то найближчими роками ми зможемо побачити міграцію споживачів. До речі, Московський уряд уже планує розвиток торгових коридорів у спальних районах».

За матеріалами building.ua.