01-06-2016

Міжнародні рітейлери віддають перевагу містам регіону EMEA.

Лондон продовжує лідирувати

Згідно з даними дослідження CBRE «Глобалізація рітейл бізнесу», 50% з 10 світових ринків, які віддають перевагу міжнародним рітейлерам, представлена ​​містами регіону EMEA (Європа, Близький Схід та Африка). Лондон продовжує лідирувати на першому місці у рейтингу.

Дані рейтингу 2016 року свідчать, що 57,9% міжнародних рітейлерів представлені саме в Лондоні. Відразу за ним з невеликим відривом слідує Дубай (57%). Іншими представниками першої п'ятірки є Шанхай (54,4%), Нью-Йорк (46.6%) та такі міста, як Сінгапур та Москва (46%), які поділили між собою п'яте місце у рейтингу. Гонконг зайняв сьому позицію (45%), на восьмому місці - Париж (44,3%), на дев'ятому місці - Токіо (43.4%), а Пекін і Берлін займають загальне десяте місце з показником 42,7%.

Загалом активність міжнародних рітейлерів показала незначне зростання у 2015 році: кількість нових брендів на рівні міст збільшилась на 3,1%. Увага рітейлерів не була зосереджена на одному ринку: у 90% міст, що увійшли до рейтингу у 2015 році, з'явився як мінімум один новий бренд (порівняно з 85% у 2014 році на аналогічній основі), а також мінімум 10 нових брендів відкрили свої магазини у 30% містах цього рейтингу.

Лондон і Великобританія залишаються тими ринками, де є велика кількість міжнародних рітейлерів. Лондон також став другим із найпривабливіших міст Європи для нових рітейлерів: у місто прийшло 39 нових брендів, причому більше половини з них – французькі та американські бренди. Варто зазначити, що більшість нових учасників ринку відносяться до сегменту продуктів харчування та напоїв.

Дубай є другим із найпопулярніших ринків для міжнародних рітейлерів – у місті присутні 57% світових брендів. У 2015 році місто залучило 38 нових рітейлерів, де велику частку ринку зайняли бренди з Європи та США, а меншу – бренди з Азії та Близького Сходу.

Ринок продуктів харчування та напоїв Дубая знаходиться в останні роки в центрі уваги і продовжує привертати значний інтерес як з міжнародних, так і з національних ресторанних брендів. Серед брендів, які нещодавно вийшли на цей ринок – Din Tai Fung та Five Guys. Перспективи ринку продуктів харчування та напоїв залишаються позитивними: як громадяни ОАЕ, так і іноземці, що проживають у країні, підтримують високий рівень витрат на розваги та харчування поза домом.

У 2015 році в Москві з'явилося 40 нових рітейлерів – це найвищий показник у Європі, завдяки якому Москва стала найпопулярнішим європейським містом у рейтингу присутності міжнародних рітейлерів та посіла п'яту позицію у світовому рейтингу. Незважаючи на напружену геополітичну та економічну ситуацію в Росії, орендарі відзначають покращення умов порівняно з існуючими до кризи. Значна частина існуючих рітейлерів зуміла перейти з фіксованої орендної ставки на встановлену залежно від обсягу товарообігу. Відкриття нових торгових центрів зробило доступними нові локації та дало потужний стимул новим учасникам ритейлу ринку, незважаючи на ослаблений споживчий попит.

Завдяки приходу 23 нових брендів у 2015 році, Мадрид уперше увійшов до числа найпривабливіших ринків. Багато рітейлерів заморозили свої плани щодо розширення в Іспанії в період економічної кризи, і це саме по собі створило можливості для інших брендів, які зуміли скористатися привабливими орендними ставками та вакантними приміщеннями на центральних вулицях, пропозиція яких зазвичай обмежена. Попит призвів до розширення історичних торгових районів у центрі Мадрида та Барселони.

Київ розташувався на 63 позиції у рейтингу присутності міжнародних рітейлерів із показником 29.4%. Упродовж минулого року на торговельний ринок Києва вийшло 12 нових брендів, серед яких переважали представники модних брендів середнього цінового сегменту. Крім того, спостерігалася тенденція відкриття магазинів деяких брендів, які раніше залишили ринок. Загалом Україна посіла 34 місце із 61 країни світу, а показник присутності міжнародних рітейлерів становив 30,2%.

У світовому рейтингу лідирує Гонконг, де у 2015 році на ринок вийшли 73 нових бренди (порівняно з 58 у 2014 році). Сінгапур займає друге місце (63 нових бренди, не набагато вище за показник минулого року), а лідер минулого року, Токіо, опустився на третє місце внаслідок уповільнення зростання внутрішнього попиту.

Підготував: Олександр Бєлов