10-10-2019

Як діяти у бізнесі під час застою

криза

Молоді підприємці часто побоюються цих слів: «Настала криза». Ті, хто просто не зміг зорієнтуватися та адаптуватися, згодом залишають свої ніші, куди відразу проникають інші сміливі бізнесмени.

Основна умова – знати правила ведення бізнесу у період застою. Тобто деякі рекомендації.

Криза - не означає початок кінця

Спочатку необхідно усвідомити, що життя не закінчено. Просто змінилися умови існування підприємства. А отже – доведеться виробити нову стратегію та тактику поведінки, виявити витримку, логіку, зібрати дані та спрогнозувати ситуацію та можливий результат.

Навіть у такі складні часи хтось продовжує заробляти гроші, на проблемах людей та держави. Наприклад, у час з'являється новий ринок потреб. Потрібна зброя, обмундирування, житло і т.д. Ціни на елітну нерухомість падають, оскільки знижується рівень попиту. Населення потребує економічного та доступного житла. Адже важливо розселити біженців, емігрантів тощо.

Більш-менш

Коли настає криза, найлегше адаптуватися невеликим та гнучким компаніям, ніж великому холдингу. Тому тут палиця з двома кінцями. Невеликій «сошці» легше підлаштуватися під покупця, і запропонувати йому сміливі оригінальні рішення. До речі, дрібній компанії в період застою легше обійти гігантський холдинг у вигідній ситуації на ринку. Лови момент, як кажуть.

Основні кроки

  1. Аналіз нової ситуації.
    Щоб успішно виставити ринку свою нову послугу чи продукт, потрібно якісно оцінити нинішні тенденції і скласти прогноз. Доведеться вчитися передбачати майбутні зміни та події, бути гнучкішими та чіткішими. Наприклад, коливання курсу долара. Не можна точно знати чи вгадати ці коливання. Так і в бізнесі необхідно вміти підлаштовуватися.
  2. Попит і пропозиція.
    Крім всього викладеного, існує і ринок потреб. Погіршуються можливості, змінюються потреби. Наприклад, схуднеле пальто людина не зможе замінити на нове під час кризи. Тому доцільніше відкрити доступне ремонтне ательє, ніж модний бутік.
  3. Поговоримо про ціни.
    У лихоліття покупці вже не женуться за красивою упаковкою або дизайнерськими рішеннями. Основна увага надається відповідності товару його призначенню. Найкраще продаватимуться економні товари, які не вимагають великих коштів. Наприклад, продаж соку чи молока. Його можна розвозити дворами, використовуючи економічне пакування, і відмовившись від всіляких консервантів. Таку доступну продукцію обов'язково куплять.
  4. Сир із мишоловки.
    Якщо вийти на ринок із чимось більшим, успіх прийде швидше, якщо запропонувати клієнтам якусь безкоштовну послугу чи товар. Тобто якийсь пробник. Такий хід стимулює аудиторію здійснити імпульсивну витрату. Наприклад, компанія з перекриття дахів. Звичайно, у період застою її послуги стануть не по кишені. Але щоб залишитися на плаву, можна запропонувати своїй клієнтурі нову послугу – очищення водостічних труб від будь-якої сміття. За цією ж аналогією зможуть вижити багато бізнес-компаній.

Нові умови існування – початок кінця. Це лише випробування на міцність, на здібності та гнучкість розуму. Такі обставини дозволяють підприємцям не розслаблятись на жодну хвилину.

Досягти позитивного результату у підприємницької діяльності можна лише за умови виконання законів справжнього бізнесу.

Автор: Олександр Бєлов