22-05-2018

Оцінити онлайн-стартап: поради щодо купівлі або продажу бізнесу

угода з продажу бізнесу

З усіх можливих результатів для підприємця, який прагне вийти зі свого онлайн-бізнесу, вигідний продаж, безперечно, є одним із найсприятливіших. Щоб досягти успішного продажу, необхідно спочатку зрозуміти, як оцінити онлайн-бізнес та встановити відповідну ціну.

Але як визначається цінність онлайн-бізнесу? Це найскладніша частина процесу продажу. У статті наведено список лише деяких факторів, які використовуються для визначення цінності онлайн-бізнесу.

Всі ці фактори та багато іншого вступають у гру при виконанні точної оцінки. Складність цього типу угоди означає, що коли настане час продавати, консультація у досвідченого фахівця зі злиття та поглинання допоможе забезпечити достатню підготовку документів, авторитет у покупця і, найголовніше, точно оцінити бізнес в інтернеті. Це допоможе забезпечити максимальну віддачу від продажу бізнесу.

Навіть до того, як ви подумаєте про продаж свого бізнесу, володіння чітким розумінням факторів, що визначають його цінність, може бути надзвичайно корисною інформацією.

Точні звіти

Неможливо переоцінити важливість збереження точних записів із самого початку. Без точних фінансових звітів, наближення до оцінки вашого бізнесу залишається неможливим. Облікові пакети, такі як QuickBooks, тепер усувають майже весь тягар бухгалтерського обліку, синхронізуючись із банківськими рахунками в режимі реального часу. Це дозволяє створювати докладні найсвіжіші звіти, що дають миттєву картину фінансового благополуччя бізнесу. Це не тільки матиме неоціненне значення при підготовці бізнесу для оцінки, але й дозволяє вимірювати та покращувати продуктивність на постійній основі.

Для оцінки онлайн-бізнесу важливими є не лише фінансові звіти. З раннього етапу, дуже важливо відстежувати трафік сайту і розуміти, звідки він. Якщо ви ще не використовуєте Google Analytics для вимірювання та аналізу трафіку сайту, запустіть його прямо зараз.

Ключовим фактором, який слід враховувати під час руху трафіку, є те, скільки трафіку ви отримуєте від звичайного пошуку? Наскільки вразливий ваш бізнес до можливих змін у алгоритмах пошукових систем? Скільки конкурентів існує цих ключових слів?

Перегляньте можливості використання таких інструментів, як SEMrush на додаток до Google Analytics, щоб краще відповісти на ці питання.

Пасивний дохід

Як власник, ви проводите більше 20 годин на тиждень, працюючи над своїм онлайн-бізнесом ² Коли ви перебуваєте на етапі запуску бізнесу, 20 годин, ймовірно, дуже мало. Але в міру того, як бізнес дозріває, важливо поглянути на те, як можна знизити рівень участі власника.

Мінімальна участь власника важлива в оцінці онлайн-бізнесу, тому що покупці схильні шукати підприємства, які пропонують пасивний дохід. Бізнес, що потребує 20 годин або менше на щотижневій основі, отримає вищу ціну, ніж той, який потребує більшої участі власника.

Витратьте деякий час, щоб проаналізувати роботу, яку ви робите для свого бізнесу, та подумайте про делегування деяких завдань. Можливо, важко відпустити навіть найменші завдання, коли бізнес належить вам, але в довгостроковій перспективі це принесе користь як вам, так і бізнесу.

Брендинг

У сьогоднішніх умовах інтенсивної конкуренції все більш важливо диференціювати себе за допомогою брендингу. Наявність сильного бренду, який дає лояльність клієнтів та може перейти від нинішнього власника до нового, зробить бізнес привабливішим для потенційних покупців.

Ефективний брендинг виходить далеко за межі логотипу. Це означає розвиток історії, особистості та голосу, яким споживачі захоплюються та довіряють.

Коли планується створення бренду, зосередьтеся на тому, щоб створити той, який може бути самотнім. Це означає протидію спокусі засновника бути «обличчям» бренду чи іншим чином будувати його навколо однієї людини. Хоча бренд може (і, швидше за все, повинен) відображати аспекти основних цінностей та особистості його засновника, прив'язування його надто близько до однієї людини створює проблеми, коли приходить час для «обличчя бренду» рухатися далі.

Бізнес, який легко переносить свою фірмову ідентичність новому власнику, матиме вищу оцінку.

заключні думки

Незалежно від того, на якій стадії ви знаходитесь у своїй діловій подорожі (навіть якщо продаж вашого бізнесу здається далекою перспективою), увага до факторів, що призводять до більш високих оцінок, завжди призводить до досягнення ціни продажу за повної вартості стартапу.

Збереження детального звіту про трафік та фінанси, обмеження участі власника та створення ефективного окремого бренду – ось лише деякі з факторів, що інформують про те, як оцінити онлайн-бізнес, який не тільки сприятиме сприятливій оцінці бізнесу, але й допоможе в успішному управлінні.

Автор: Олександр Бєлов