09-01-2020

Як підвищити прибутковість від продажу готового бізнесу

підвищити прибутковість

Продаж підприємства може принести його власнику суттєві вигоди. Є багато причин, з яких власники продають свій бізнес. Не завжди це трапляється, якщо бізнес стає нерентабельним. Іноді людині просто хочеться змінити рід діяльності.

Питання ось у чому: як найвигідніше продати готовий бізнес. Давайте розглянемо кілька практичних порад на цю тему.

Не варто починати з розміщення оголошення про продаж. Звичайно, можливо, вам вдасться продати свій бізнес у такому вигляді, як він є. Але ви багато можете зробити для того, щоб значно підвищити прибутковість такого продажу.

Перший крок на шляху отримання більшого прибутку – це оцінка всіх активів бізнесу та ефективності їх використання. Потрібно провести аналіз прибутковості та ефективності роботи бізнесу та подивитися, де і за рахунок чого цю ефективність можна підвищити. Так можна збільшити обороти та прибутковість бізнесу, а значить, і просити вищу ціну за нього.

Окрім підвищення прибутковості підприємства, перед його продажем можна постаратися мінімізувати його витрати. Можна оптимізувати виробництво, знизити вартість оренди приміщень тощо. Зниження витратної частини підвищує як прибуток, а й привабливість бізнесу потенційних покупців.

І, звичайно, не останню роль відіграє, так би мовити, зовнішній вигляд вашого підприємства. Якщо у вас є активи, такі як офіси, торгові площі або виробничі потужності, їх варто привести в презентабельний вигляд, а потім вже показувати покупцям. У деяких випадках фірма може приносити гідний прибуток, не мати боргів або нести низький рівень витрат, але при цьому зовнішній вигляд може бути відразливим.

Окрім іншого, важливо звернути увагу на документацію. Іноді покупець хоче купити фірму з ліцензією. Але при цьому він шукає компанію із позитивною податковою історією, щоб взяти участь у тендері або зайнятися цікавим для нього проектом. Тому вся документація має бути упорядкована і всі плюси підкреслені у зверненні до потенційних замовників.

Багато власників бізнесу воліють купувати існуючий бізнес, а не створювати нову компанію з нуля. Однією з причин їх вирішення є брендинг.

Автор: Олександр Бєлов

Читайте також