03-10-2019

Популярні ніші для бізнесу: на що найкраще орієнтуватися підприємцям-початківцям?

ніші для бізнесу

Будь-яка комерційна діяльність спочатку передбачає вибір конкретного напряму чи спеціалізації. Ніші для бізнесу є тими областями, які підприємці обрали собі як основоположних перших етапах розвитку своєї справи. Питання, яку нішу вибрати, безперечно, хвилює чи не кожного бізнесмена-початківця, адже саме від цього вибору залежатиме його фінансове становище, успішність і перспективи ділового зростання в майбутньому.

Принципи вибору ніші для бізнесу

Механізмів, як вибрати нішу для бізнесу, є чимало. Спочатку необхідно зрозуміти кілька простих істин. По-перше, не слід бути надто песимістичним і вважати, що на сучасному ринку вже не залишилося простору для зростання. По-друге, небажано мати надмірно багато впевненості у беззастережній успішності своєї справи та неодмінному випередженні конкурентів. Експерти у комерційній галузі виділяють низку ознак, які обов'язково мають бути притаманні потенційній ніші для початку діяльності:

  1. Рівень затребуваності (необхідно, щоб товари чи послуги викликали інтерес у клієнтів).
  2. Новизна та неординарність (незвичайність подачі та відмінності від інших).
  3. Перспективи зростання (імовірність збільшення товарообігу чи клієнтської бази з часом).
  4. Конкурентоспроможність (наявність переваг у порівнянні з іншими представниками ринкової ніші).
  5. Стабільна прибутковість (безперервне отримання доходу, що перевищує суму всіх витрат та збитків).

При виборі ніші у бізнесі новачкам не варто боятися йти на ризик чи вважати, що знайти своє місце на ринку вже неможливо. При правильній оцінці власного потенціалу та всієї сукупності можливих ризиків шанси на успіх значно збільшуються. Іноді підприємцям-початківцям здається, ніби вільна ніша більш приваблива, ніж ті, що зайняті безліччю конкурентів. Насправді ж, з фінансової точки зору, все може бути кардинально навпаки.

Позиціювання, конкуренти та збут

Під час пошуку ніші для початку бізнесу необхідно усвідомлювати, що наявність хоча б найменшого досвіду в якомусь напрямі є вже значним аргументом на користь її вибору. При цьому далеко не всі оригінальні і на перший погляд свіжі ідеї виявляються вдалими насправді. Щоб вдало вибрати вид діяльності, корисно поставити собі кілька простих питань:

  1. Хто стане майбутнім споживачем вироблених товарів чи клієнтом послуг?
  2. Наскільки завдяки чому продукція чи сервіс зацікавить потенційну аудиторію?
  3. Чому клієнти виберуть саме мою компанію, а чи не конкурентів?
  4. Які недоліки та слабкі місця можуть виявитися по ходу та як їх вирішити?

У процесі вибору передбачуваної аудиторії особливу увагу слід приділяти суспільно-демографічним чинникам – статтю, віком, соціальним статусом, матеріальним станом. Набагато легше зробити це шляхом опитування різних груп – як знайомих, і сторонніх людей. Тільки після детального статистичного аналізу можна визначитися з вибором ніші для бізнесу та майбутньої орієнтовної аудиторії, а також розрахувати вартість одиниці товару чи послуги, рівень самоокупності. Успіх над ринком багато в чому залежить від правильного позиціонування свого підприємства (як результату рекламного посилу та обраного іміджу) в умовах конкурентного середовища.

Перспективні ніші у бізнесі

Рейтинг кращих комерційних напрямів щодо подальшого процвітання і збільшення прибутку змінюється майже щомісяця. Зацікавленість актуальними та модними спеціалізаціями іноді з'являється вельми несподівано, і тому прогнозувати перспективи якогось бізнесу вкрай складно.

Ремонт техніки

ремонт побутової техніки

Останнім часом попит мають послуги з ремонту техніки. Насамперед це пов'язано з подорожчанням іноземної електроніки на ринку.

Чоловічі перукарні

чоловіча перукарня

Велику популярність сьогодні мають перукарні для чоловіків. Зацікавленість у стильних чоловічих стрижках здатна принести дивіденди для активних бізнесменів-початківців.

Кава на виніс

кава навинос

Також можна порекомендувати як популярний вид діяльності каву навинос. Такі маленькі кав'ярні все швидше заповнюють великі міста і завдяки економічності облаштування дуже швидко виходять на рівень самоокупності. Крім використання прихильності багатьох людей до кави, у таких кіосках чи трейлерах можна також продавати бутерброди, гарячі закуски та інше.

Навчання

навчання

Перспективним напрямком залишаються курси, школи та семінари – як і в очному, так і онлайн-режимі. Завдяки затребуваності англійської мови, комп'ютерної грамотності та інших навичок, організація їхнього навчання здатна приносити співзасновникам значний прибуток.

Саморобні товари

рукоділля

Розглядаючи ніші для початку бізнесу, не потрібно відкидати такі прості напрями, що не вимагають особливих вкладень, як саморобні товари на замовлення. Вироби типу біжутерії ручної роботи, цікавих принтів на одязі, саморобних приладів чи моделей-конструкторів завжди матимуть певний рівень попиту.

Створення сайтів

створення сайтів

Ідеальним варіантом у наш час вважається вміння робити своїми руками сайти з нуля чи програмне забезпечення. Такі послуги можуть зацікавити маленькі та середні компанії, адже далеко не завжди вони мають потрібних співробітників у штаті або час для веб-дизайну та програмування.

Насамкінець, також можна згадати про потенціал внутрішнього туризму та екологічно чистих сільськогосподарських продуктів.

Внутрішній туризм

Одеса, Оперний театр

У зв'язку з економічними труднощами, запит на подорожі своєї країни і пізнання її з нових сторін продовжує зростати. Оскільки більшість туроператорів орієнтовані на закордонний дорогий відпочинок, організація внутрішніх поїздок цікавими місцями здатна зацікавити велику аудиторію.

Екопродукти

екопродукти

Враховуючи тенденцію перемикання населення на здоровий спосіб життя, вирощування та продаж повністю натуральних фруктів та овочів без хімічних добрив також входить до списку найкращих ніш для бізнесу.

Не варто забувати і про те, що здатність творчо мислити в бізнесі відіграє неймовірно важливу роль. А в цій статті ви познайомитеся з унікальними ідеями, завдяки яким підприємцям вдалося зробити магазини ексклюзивними та значно привабливішими для клієнтів.

Матеріал підготовлений АН BFS