08-01-2013

Попит на ринок торгівельної нерухомості України у 2012 році

ТЦ

У 2011 році компанія DTZ наголошувала на стабілізації загальної динаміки попиту на торгові приміщення по всій Україні. Великі торгові оператори активно розглядали можливості розширення своїх мереж у країні протягом перших трьох кварталів 2012 року, проте слід зазначити деяке погіршення сприйняття ритейлерами короткострокового потенціалу українського ринку роздрібної торгівлі, пов'язане з негативною динамікою світових ринків та політичною нестабільністю в Україні напередодні парламентських виборів. Рітейлери поводилися особливо обережно в травні-вересні 2012 року.

Київ залишається найбільш привабливим для всіх рітейлерів, які вже представлені в Україні або планують свій вихід на ринок країни. У першій половині 2011 року рівень заповнюваності якісних торгових приміщень вздовж центральних торгових вулиць та в успішних торгових центрах в українській столиці повернувся на докризовий рівень, залишаючись високим протягом періоду до вересня 2012 року включно.

2012 року кілька модних брендів залишили український ринок. Серед них, зокрема, co&beauty (Melon Fashion Group), Peacocks (Маратекс), Nine West і Vero Moda (Арго). Торгова мережа Sela також офіційно призупинила свою діяльність в Україні, хоча кілька магазинів бренду оперують у країні ресурсами локальних партнерів компанії.

З іншого боку, у січні-вересні 2012 року на український ринок вийшло кілька модних брендів:

У першому кварталі 2012 року на український ринок вийшла російська мережа універмагів одягу lady&gentleman CITY, і флагманський магазин цього бренду було відкрито у ТРЦ «Караван» у Києві.

Після того, як Peacocks залишив Україну, компанія «Маратекс» вивела на ринок новий модний бренд OVS (входить до складу Gruppo Coin) і магазини цього бренду вже оперують по всій країні.

У червні 2012 року у ТРЦ Dream Town у Києві було відкрито перший в Україні магазин португальського бренду W52 Jeans.

Торгова мережа «Арго» відкрила у ТРЦ «Сіті Центр» в Одесі перший у країні магазин торгової марки Piazza Italia.

2012 року українська компанія MTI отримала право представляти на українському ринку модний бренд Mango на підставі договору франшизи.

На початку 2012 року польська мережа взуттєвих магазинів Wojas відкрила свій перший в Україні магазин в Івано-Франківську та планує подальший розвиток у країні.

У ТРЦ Ocean Plaza, який буде відкрито у листопаді 2012 року у Києві, мають з'явитися кілька брендів, нових для київського ринку, а в більшості випадків і для України загалом. В об'єкті відкриється перший у столиці гіпермаркет -real'. Поряд із вже представленими модними марками, торгова компанія MTI оголосила про свої наміри відкрити у ТРЦ Ocean Plaza магазини брендів Napapijri, Atelier de Courcelles та Lee Wrangler. Тут також мають відкритися магазини кількох люксових брендів, у тому числі Weekend Max Mara та Marina Rinaldi (Max Mara Fashion Group), а також таких модних марок як Pepe Jeans London, Michael Kors, Rebeca Sanver, BCBGMAXAZRIA, bebe та Longchamp.

У сегменті високої моди у першому півріччі 2012 року у центральних районах Києва було відкрито монобрендові магазини Valentino та Prada.

Декілька міжнародних мереж закладів швидкого харчування демонструють високий інтерес до України. Міжнародний оператор KFC вийшов на ринок країни через кілька франчайзі, та відкриття першого ресторану мережі планується у ТРЦ Ocean Plaza до кінця 2012 року. Перше в Україні кафе фінської мережі ресторанів швидкого харчування Hesburger має відкритися до кінця 2012 року у торговому комплексі «Глобус» у центрі Києва. Міжнародна мережа американського походження Texas Chicken (Church's Chicken) розпочала роботу на українському ринку, і перші заклади харчування мережі будуть відкриті у ТРЦ Dream Town та ТРЦ Ocean Plaza у Києві у першому кварталі 2013 року.

Типові умови оренди у якісних торгових центрах в Україні

Низка торгових мереж, які вже зміцнилися на українському ринку, продовжили свій активний розвиток у країні протягом перших дев'яти місяців 2012 року:

Оператори об'єктів big box із надійними джерелами фінансування активно розширювалися в Україні. Мережі Metro Cash&Carry, "Епіцентр" та "Нова Лінія" зміцнили свою присутність у країні, як і такі великоформатні оператори роздрібної торгівлі як Fozzy Group, Auchan, Novus та "Амстор", а також мережі супермаркетів побутової техніки та електроніки Comfy, "Технополіс" та «Ельдорадо». Примітно, що більшість цих торгових мереж сьогодні зацікавлені в оперуванні не тільки міст з населенням понад 750 000 жителів, а й населених пунктів із меншою кількістю жителів.

Торговельна мережа Inditex Group, яка раніше в Україні фокусувалася виключно на містах з населенням понад мільйон жителів, наразі розглядає можливості відкриття магазинів своїх брендів (крім Zara та Massimo Dutti) та у менших містах країни.

Східноукраїнська мережа продуктових супермаркетів «Амстор» вийшла на київський ринок, підписавши договори оренди в торгових центрах «Мармелад» і «Полярний», що будуються, і відкриття перших супермаркетів мережі в українській столиці заплановано до кінця 2012 року.

Відсутність критичної маси якісних об'єктів торговельної нерухомості в Україні є перешкодою для виходу на український ринок низки відомих міжнародних рітейлерів. За оцінками компанії DTZ, відкриття магазинів таких брендів як H&M, C&A, Deichmann, Debenhams та Peek&Cloppenburg у короткостроковому періоді є малоймовірним.

Професійні торгові оператори сьогодні дуже ретельно підходять до оцінки якості пропонованих торгових приміщень та умов оренди.

За матеріалами DTZ.