27-03-2013

Оренда та купівля-продаж офісів – можливі проблеми

офіс

Останні 10 років попит різні послуги сильно змінюється, особливо з урахуванням зміною економічної ситуації. Ми розповімо про різні аспекти, пов'язані з орендою або покупкою такої нерухомості, як офіси.

Офісні приміщення зараз мають велику популярність, що, безперечно, пов'язано з розвитком у нашій країні середнього та малого бізнесу. Якщо ви вирішили завести власну справу, то однією з необхідних речей буде оренда приміщення для офісу (або його пряма покупка).

Але оренда на початковому етапі розвитку трапляється частіше. Зазвичай відбувається так: спочатку клієнт укладає договір лише на оренду приміщення під офіс, а подальший успіх та позитивна динаміка розвитку його справи сприяє укладенню договору про купівлю-продаж. І саме тому надзвичайно важливо приділити достатньо уваги цій проблемі.

Оскільки попит на комерційне нерухоме майно в Україні зріс, набули популярності послуги агентств нерухомості. Зазвичай вони мають власні сайти, на яких знаходяться вичерпні відомості про нинішній стан ринку, про умови договорів, вартість різних послуг… Уважно вивчивши все це, не так складно знайти для себе приміщення, яке відповідатиме всім запитам: вартість, територіальне розкладання, оснащення в плані комунікацій, і ви – це найголовніше! – знайдете такий офіс, який відповідатиме аспектам саме вашого бізнесу.

Популярність офісів як приміщень, на які укладаються договори оренди та купівлі-продажу, неважко відстежити за допомогою засобів. Інформацію про це спеціально компонують так, щоб забезпечити найбільшу зручність клієнта та заощадити його час. У магазинах можна знайти журнали, які випускають спеціальні номери, присвячені цілком і повністю тому, що зараз відбувається на ринку вітчизняної нерухомості. Там зазвичай є окрема колонка, що розповідає саме про купівлю-продаж/оренду офісних приміщень.

Ввівши в будь-якій пошуковій системі правильний запит, ви можете побачити величезну кількість сайтів, що належать агентствам нерухомості, і на цих сайтах напевно буде розміщена вся інформація, що вас цікавить. Головна з них – це, зрозуміло, розмір приміщення у квадратних метрах, вартість за квадратний метр та район розташування. Відфільтрувавши за цими даними необхідні пропозиції, можна копнути глибше і вже лише з них отримати інформацію, пов'язану безпосередньо з укладанням договору. Не варто нехтувати цією інформацією – це може вплинути на все майбутнє бізнесу. І саме тому більшість агентів, які займаються офісною нерухомістю, вимагають повідомляти відомості про договори якнайдокладніше. Такі вимоги – ознака компетенції та хорошої професійної підготовки таких агентів.

На багатьох сайтах агентств нерухомості можна безкоштовно дізнатися цікаву інформацію про найбільш частотні питання, що виникають під час укладання договору про купівлю-продаж або оренду приміщення під офіс, зокрема, про термін укладання договору. Наприклад: вам точно повідомлять, що якщо термін оренди приміщення під офіс менше одного року, то обов'язкова державна реєстрація не буде потрібна (за винятком, звичайно, випадків, коли ви орендуєте об'єкти державної власності). А якщо ви хочете здати вже орендований вами офіс у суборенду комусь іншому, вам варто знати, що інформацію про це має містити і договір прямої оренди.

Коли ви укладаєте договір, не забудьте домовитися, за чий рахунок і в які терміни проводитиметься ремонт. Основна деталь укладання договору – перевірка та визначення чистоти (з юридичної точки зору) предмета договору.

Договори оренди/купівлі-продажу нежитлових приміщень у нашій країні тепер укладаються так часто, що вже є перша статистика щодо проблем у укладанні договорів та боротьби з ними. Завдяки цьому буде неважко дізнатися про початкову інформацію про це питання. І це заощадить вам нерви, гроші та час.

Автор: Олександр Бєлов