26-09-2011

Екологічні офіси підвищують продуктивність праці

зелений офіс

Екологічність офісного приміщення впливає на продуктивність роботи, такого висновку дійшли фахівці Jones Lang LaSalle. Слабке природне освітлення та нестача свіжого повітря, шум, спека чи холод негативно позначаються не лише на здоров'ї, а й на працездатності співробітників. Навпаки, комфортна обстановка в офісі добре позначається на самопочутті співробітників та підвищує продуктивність їхньої праці на 12 відсотків.

Багато компаній, у тому числі Google, Microsoft, Adobe та IKEA вже оцінили переваги екологічних приміщень, тому розміщують свої відділення у будинках, що мають сертифікат LEED.

Втім і ваш офіс можна зробити «зеленішим».

Рекомендацій експертів щодо покращення екологічної обстановки в офісному приміщенні

  1. Повітря має бути свіжим. Краще використовувати природну вентиляцію, а при штучній повинна бути можливість регулювати швидкість руху повітря.
  2. Принтери та ксерокси не можна ставити впритул до робочих місць, тому що ці прилади забруднюють повітря. При збиранні бажано використовувати засоби для чищення без хімікатів. Покриття для підлоги та стелі повинні складатися з екологічно безпечних матеріалів.
  3. Необхідно забезпечити максимальний доступ денного світла до робочих місць та подбати про оптимальне співвідношення між прямим та непрямим освітленням. Не можна, щоб промені сонця падали на монітори. Надто яскраве світло може заважати, тому на вікнах мають бути штори. Крім того, бажано встановити автоматичну систему, яка реагує на присутність людей та наявність природного світла. Завдяки цьому світло вмикатиметься і вимикатиметься, коли це потрібно.
  4. В офісі мають бути терморегулятори. Особливо це важливо навесні та восени.
  5. Добре, якщо на робочому місці людина має можливість помилуватися видом з вікна. Також рекомендується, щоб до офісу примикала територія поза приміщенням, де можна відпочити або провести нараду на свіжому повітрі.
  6. Меблі та оздоблювальні матеріали повинні володіти хорошими акустичними властивостями. Офіс можна розділити на зони, у кожній з яких, залежно від її функції, допустимо різний рівень шуму. Наприклад, співробітники, які займаються індивідуальною творчою роботою, потребують тиші. Бажано, щоб їх не відволікали чужі розмови, дзвінки чи дзижчання принтера та ксероксу. Цього можна досягти, якщо правильно розташувати робочі місця.
  7. Потрібно звести до мінімуму ризик виникнення скелетно-м'язових порушень у працівників. Для цього, по-перше, необхідно правильно підібрати меблі. По-друге, співробітники повинні знати, які помилки в організації робочого місця можуть призвести до хвороб.

За матеріалами tranio.ru.