31-10-2017

Моделі взаємин у колективі

колектив

Однією з найважливіших чинників роботи у колективі є взаємини співробітників. На продуктивність та якість роботи впливають атмосфера на робочому місці та відносини всередині колективу. Нині досить поширеною є наука управління. Вона багато в чому допомагає роботодавцю і ті, у свою чергу, часто застосовують її в практичних цілях. Слід пам'ятати, кожна організація повинна мати встановлений порядок і певні правила, яких кожен працівник повинен дотримуватися.

Робота у колективі – формальні відносини

Багато роботодавців активно стежать, щоб їхні підлеглі не мали дружніх контактів на робочому місці. Вони зумовлюють це тим, що наявність чіткої ієрархії та формальних відносин – запорука успіху компанії. Якщо ви потрапили в подібну обстановку, забудьте про відвертість. Можливо, ви дискомфортно почуватиметеся, будете напружені і дратівливі. Запам'ятайте, що не слід намагатися щось змінити у подібних взаєминах.

Робота у колективі – невимушені відносини

Багато керівників, переважно молоді, воліють дещо інший спосіб організації взаємовідносин. Іноді вони спеціально намагаються потоваришувати своїх співробітників. Спілкування відбувається на "ти". Кожен почувається легко і невимушено. Але все ж таки слід дотримуватися певної дистанції і не виходити за рамки «легкого спілкування».

Робота у колективі – відсутність менеджменту

Колективи з такою моделлю взаємин самі обирають спосіб спілкування. Найчастіше в них панує прихований хаос і існує досить багато протиріч між співробітниками. Цілком природно, що, крім робочих завдань, працівники вирішуватимуть ще й особисті проблеми. Намагайтеся побудувати власну схему відносин з колективом, засновану на повазі та доброзичливості.

Слід пам'ятати, що якою б моделлю взаємин не користувався роботодавець, у вас можуть виникнути певні проблеми та труднощі. Спробуйте зрозуміти систему відносин у компанії та не намагайтеся її змінити, навіть якщо вам буде недостатньо комфортно в ній працювати.

Автор: Олександр Бєлов