29-05-2020

Інсайти щодо ведення бізнесу під час кризи

нові можливості бізнесу

Керівники компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації поділилися досвідом роботи під час карантину, можливостями, які відкрив для бізнесу локдаун та планами відновлення докарантинного рівня розвитку.

Девід Морен, генеральний директор Radisson Blu Hotel Kyiv City Centre.

Морен визнав необхідність ухвалити нові вимоги та стандарти роботи. Так, у готельному бізнесі вже запроваджуються нові процедури прибирання та заселення гостей з дотриманням правил індивідуального захисту. Очікується, що відновлення промисловості може статися частково через внутрішній туризм. Наприклад, Radisson Blu Resort у Буковелі вже на 10-15% заброньований у червні, проте готелі мережі в інших містах будуть ще 3-4 місяці працювати з низьким доходом. У той же час, через кризу готелі змушені були скоротити свій штат на 10-15% і платити працівникам 2/3 зарплати.

Дмитро Шимків, голова ради директорів Darnitsa Group.

Шимків заявив, що ситуація з фармацевтичною індустрією є неоднозначною. Зростання продажів у компанії тривало лише два перші тижні карантину, потім ажіотаж спав. Відповідно, рівень продажів у квітні на 30% менший у порівнянні з аналогічними показниками минулого року. У той же час доходи у фармацевтичній галузі на 80% залежать від поведінки споживачів. Тому в даний час компанія активно впроваджує цифрові технології, щоб стимулювати онлайн-продаж та краще стежити за змінами в споживчих настроях. Під час кризи компанія зберегла зарплати працівників у незмінному вигляді та запустила нову лінійку продукції.

Мауро Лонгобарді, CEO, ArcelorMittal Kryvyi Rih.

Безперервна робота його підприємства є стратегічно важливою для Кривого Рогу. Так, завдяки посиленим заходам безпеки (температурний скринінг, перевірка на експрес-тести) серед 30 тис. працівників підприємства було лише 3 випадки захворювання на коронавірус. Незважаючи на те, що 20% робітників були змушені взяти відпустку, компанія продовжує свою діяльність та виробляє обсяг продукції, як і до карантину. Однак світові ціни на сировину впали через кризу, тому й прибутковість компанії суттєво знизилася. Так, компанія очікує на відновлення вже в четвертому кварталі, і планує продати 80% своєї продукції на експорт.

Ігор Смілянський, генеральний директор Ukrposhta JSC.

У разі пандемії почастішали пересилання внутрішніх посилок. Водночас зменшилась кількість міжнародних поштових відправлень, вони становили 25% доходів національного оператора поштового зв'язку. Загалом же доходи Укрпошти впали на 10%, незважаючи на те, що Підприємство активно інвестувало у продукти у сфері IT та інфраструктури. Повернення ж до попереднього рівня доходів залежить від відновлення пасажирських авіаперевезень. Наразі Укрпошта активно співпрацює з виробниками, зокрема фармкомпаніями, впроваджує технологію цифрових підписів та допомагає українським підприємцям виходити на міжнародні ринки в рамках програми E-Export school.

Валерій Красовський, СЕО та засновник компанії Sigma Software.

Сектор ІТ продовжує розвиватися, хоча темпи зростання і сповільнилися майже вдвічі. Стабільність галузі, крім іншого, обумовлена ​​її диверсифікацією. Наприклад, IT компанія Sigma Software залучена до фінансових проектів, e-commerce, автомобільної індустрії, авіації. За словами Валерія Красовського, деякі сектори відмовилися від розробки програмного забезпечення. У той же час Sigma Software активно зростав упродовж березня, знаходив нових міжнародних клієнтів та розширював свій штат. До квітня місяця в компанії було відкрито 100 вакансій, проте поки кількість вакансій становить 25.

Катерина Глазова, засновник шоуруму Kod Osobnяк.

Через відсутність замовлень під час карантину її бізнес приносив мізерний дохід, якого не вистачало на оренду приміщення. Тому Катерина Глазова вирішила перепрофілюватися та створила у партнерстві з освітньою онлайн-платформою свої авторські курси. Саме прибуток від продажу онлайн-курсів дозволив підприємниці погасити борги та фінансово утримати своїх співробітників. Тому Катерина планує масштабувати свій фешн бізнес через онлайн-канали.

Раніше ЄБА провела опитування 111 учасників проекту Unlimit Ukraine у ​​період з 15 по 21 травня 2020 року про втрати бізнесу через карантин в Україні.

Підготував: Олександр Бєлов