29-09-2014

АТБ, Fozzy Group та Varus найефективніші торгові мережі в Україні

магазин мережі АТБ Південний Одеська область

У рейтингу ефективності найбільших національних FMCG-рітейлерів перші рядки займають АТБ, Fozzy Group та Varus.

Найбільш ефективно торгівельну площу використовує мережа АТБ – виручка з одного квадратного метра складає 92 530 грн/кв.м. Другий рядок рейтингу займає Fozzy Group із показником 69 571 грн./кв.м. На третьому місці мережа Varus із цифрою в 60 975грн/кв.м, при тому, що має найменший товарообіг з усіх учасників рейтингу. Про це свідчать результати рейтингу ефективності найбільших національних FMCG-рітейлерів, складеного Retail Community.

Для українських компаній це непогані результати, кажуть аналітики, якщо врахувати, що у найбільшій у світі мережі супермаркетів WalMart виручка з одного квадратного метра, за інформацією інвестиційно-дослідницької компанії MorningStar, у 2013 році склала 4306$. У найефективнішого американського рітейлера, мережі магазинів компанії Apple, продаж з квадратного метра досягає 49000 $ на рік.

У рейтингу показників виручки на одного співробітника лідером серед українських рітейлерів став Auchan Україна — дохід на одного співробітника становить 1,578 млн. грн./чол. Цей показник наближається до аналогічної цифри материнської компанії. За даними фінансової звітності у 2013 році у Groupe Auchan дохід на одного співробітника становив 158 932 євро. Metro Cash & Carry Україна з показником 989 500 грн./особа займає другу позицію. У глобального Metro Cash & Carry дохід на одного співробітника у 2013 році склав 261 510 євро, що майже втричі більше за показник по Україні. У Рітейл Груп, Fozzy, Varus і Таврії приблизно рівні цифри, на рівні 800 000-830 000 грн. на одного працівника.

Товарообіг торгових мереж за 2013 рік взятий із дослідження компанії GT Partners, а також з уточнених фінансових результатів, оприлюднених компаніями. Інформація про торгові площі та кількість співробітників отримана у прес-служб компаній. У випадках, коли точної інформації про площу подано не було, вважалася загальна торгова площа як твір середньої площі магазинів мережі на кількість магазинів на кінець 2013 року (у розрахунках не враховувалися магазини, відкриті у листопаді-грудні 2013 року). Виручка із квадратного метра — це товарообіг, поділений на загальну торгову площу мережі на кінець 2013 року. Виручка на одного співробітника – це товарообіг, поділений на загальну кількість працівників мережі на кінець 2013 року.

За матеріалами ЛIГАБiзнесIнформ