28-04-2020

Як зміниться ринок торгівельної нерухомості в Україні після карантину

ТРЦ Рів'єра

На ринку торгової нерухомості в Україні розгорнеться серйозна боротьба за покупця та масова реконцепція об'єктів, що діють.

При цьому спостерігатиметься усунення споживчого попиту на товари для дітей та продукцію стокових магазинів, що призведе до зростання кількості точок таких рітейлерів. А також загострення конкуренції та прагнення українців до економії спричинять масові реконцепції діючих об'єктів з урахуванням нових ринкових реалій.

Директор компанії UTG Євгенія Локтіонова розповіла про тенденції на ринку торговельної нерухомості в Україні та дала прогноз виходу галузі з карантину.

Тенденції

У найближчому майбутньому після періоду ізоляції спостерігатиметься суттєвий сплеск народжуваності, що призведе до збільшення попиту на товари для дітей. Справді, кризи минулих років завжди призводили до зростання народжуваності. Наприклад, шведська компанія IKEA, передбачаючи такий розвиток подій, планує збільшити запаси товарів для дітей. Крім цього, в компанії вже відзначають зростання попиту на офісні меблі та товари для кухні.

Ще однією тенденцією в рітейлі стануть зміни в сегменті одягу та взуття. Після зняття обмежень головною характеристикою купівельної поведінки стане прагнення заощадити, внаслідок чого широке поширення отримають мережі нижчого цінового сегмента, а світові бренди почнуть тотальні розпродажі.

«Незважаючи на посилення онлайн-продажів, як зазначають аналітики з Rakuten Intelligence, лише за перший тиждень квітня збут одягу та взуття впали на 20% порівняно з тим самим періодом минулого року. Тому учасники ринку зіткнулися величезними рештками продукції на складах. У зв'язку з цим більшість рітейлерів підуть на безпрецедентні для цього сезону розпродажі. У найближчі кілька місяців знижки до 70% стануть практично нормою. Ще одним шляхом реалізації покладів одягу можуть стати стокові магазини. Після карантину ми побачимо відкриття стокових магазинів у Києві та містах мільйонниках по всій Україні».

Наслідком карантину стане також зростання попиту товари здорового життя: від торгівлі спорттоварами до продукції здорового харчування. При цьому багато магазинів частково переформатуються на шоуруми та пункти примірки та видачі замовлень. Але, онлайн точно не зможе дати рітейлу оборот, який можна порівняти з класичними магазинами, тому повністю офлайн не замінить.

Прогноз

Якщо розглядати вихід галузі торгової нерухомості з карантину, варто врахувати, що якийсь час у всіх ТРЦ збережеться жорсткий епідеміологічний контроль. Тому торгові центри, як і інші громадські місця, продовжать дезінфекцію та закликатимуть громадян дотримуватись соціальної дистанції. Проте всі ці обмеження і складності не відштовхнуть від молів покупців, що скучили. Проте на тлі зниження доходів українців молли будуть змушені боротися за кожного відвідувача та успішного рітейлера.

Найбільш прозорливі ТРЦ оновлять свої концепції з розрахунком на посилення комунікації з покупцями та підуть на зниження ставок оренди через падіння попиту. Найближчим часом багато хто опиниться перед дилемою: зберегти все як було або змінюватися заради відновлення доходу. Адже більшість ТРЦ, що діють, морально і фізично застаріли, вимагають поточного ремонту, заміни меблів на фуд-кортах, переосмислення зон відпочинку, модернізації навігації та додаткових сервісів для відвідувачів.

«Як би там не було, майбутні кілька місяців для вітчизняного рітейлу та торгової нерухомості стануть часом пошуку нових можливостей та унікальних рішень».

Нагадаємо, сектор продовольчого рітейлу в Україні займає значну частку регіонального роздрібного ринку.

Підготував: Олександр Бєлов