29-04-2012

Придбання та продаж готового бізнесу в Україні – кому і навіщо це потрібно

долари

Продаж готового бізнесу в західних країнах давно став нормою життя. У цій практиці вже існують напрацьовані схеми, інструменти та загальноприйняті норми, які значно полегшують процес купівлі-продажу.

У європейській практиці під готовим бізнесом розуміється такий вид діяльності, у якому сформовано нормативне оточення, організаційно-інформаційну базу, клієнтський потік. Залежно від характеру угоди та стану бізнесу на момент її укладання продаж бізнесу в Україні може будуватися за двома основними напрямами. Перше реалізується тоді, коли бізнес продається його власником, а покупцем виступає підприємець, який бажає реалізувати на пропонованій базі власні стратегічні наміри. Другий напрямок продажу готових моделей – це продаж вже високоприбуткового підприємства покупцю, зацікавленому у вигідному вкладенні коштів.

Як правило, перший і другий способи тісно взаємопов'язані на практиці і плавно перетікають один одного. Вчорашній покупець після придбання бізнесу за першою схемою завтра стає продавцем вже розкрученої бізнес-моделі.

Поєднують ці два способи ще й основні стадії угоди купівлі-продажу. Як правило, вони полягають у початковій маркетинговій підготовці та подальшому продажу підприємства. Слід пам'ятати, що грамотно проведені маркетингові заходи, незважаючи на досить високу вартість, завжди завжди окупаються і дають високий приріст прибутку.

За допомогою досвідчених маркетологів можна дати бізнесу обґрунтовану оцінку, у разі потреби скласти пояснювальну записку, яка пояснює деякі неприємні для клієнта нюанси максимально привабливим чином, грамотно визначити умови продажу, провести переговори.

Автор: Олександр Бєлов

Читайте також