26-01-2017

Чому традиційного типу керівники віджили своє?

традиційний керівник

Новий тренд бізнесу – управління без управлінців, чи чомусь традиційного типу керівники віджили своє.

Таке питання ставлять найавторитетніші світові дослідники, наприклад, Ян Годден разом із Річардом Кохом, які написали бізнес-бестселер «Управління без управлінців», які стверджують, що традиційного типу керівники вже віджили своє.

«Щось недобре з нашими великими корпораціями. Вперше великі фірми почали програвати малим. Ніхто не пояснив цього та не порадив, що робити. Панацея на початку дев'яностих – поширення відповідальності та реконструкції керівних схем – очевидно, може зупинити процес занепаду. Що ж сталося із великим бізнесом».

Пояснення експертів просте: управлінські кадри стали мертвим баластом бізнесу. Великі корпорації, на думку, винайшли поняття менеджменту як необхідний інструмент контролю та координації. Але в другій половині століття «управлінський капіталізм» безконтрольно поширився і став надто дорогим додатком до бізнесу, проштовхуючи власні інтереси за рахунок покупців, інвесторів та суспільства загалом. Який вихід? Позбутися його. Годден пише:

«Якщо придивимося, чим займається менеджмент тепер, то побачимо, що його функції зводяться зазвичай до адміністрування. Більшість управлінця поглинають внутрішні процеси: паперова робота, перекладання папок, написання листів. Більшість із цього нічого не дає покупцям або бізнесу – це просто спілкування з іншими такими самими менеджерами».

Певною мірою це правда; хоча вимагати, щоб компанії відмовилися від послуг менеджерів, це вже занадто. Швидше тут йдеться про фундаментальну переоцінку ролі менеджменту. Зокрема, про те, що багато завдань, які традиційно виконували менеджери, тепер стають непотрібними. Натомість, більшої ваги набувають інші аспекти.

Наприклад, управлінці повинні відігравати важливу роль не тільки в тому, щоб їхні власні рішення були ефективними, а й сприяли ефективному розгортанню процесу прийняття рішень іншими.

Враховуючи сказане, можна перефразувати відому цитату Пітера Друкера так:

«Люди, які керують організаціями, роблять багато речей на додачу до ухвалення рішень. Але тільки люди ухвалюють рішення. Тому першим умінням керівника є забезпечити ефективність рішень, які цими людьми ухвалюються».

Автор: Олександр Бєлов