26-08-2020

На що варто звернути увагу під час продажу офісу

офіс

Якщо ви вирішили продати або купити офіс, то вам варто знати, на що слід звернути увагу до укладення угоди. АН BFS ділиться своїми кваліфікованими порадами.

Кожен крок оформляється юридично. Наприклад, передача задатку. Продаж офісів супроводжується передпродажною підготовкою. Повинні бути зроблені замовлення, оформлення та отримання необхідних документів. Це і документація з БТІ, і витяги з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно та угод із ним та інші.

Допускаються усні переговори встановлення ціни, форми оплати. Але все бажано оформляти письмово, щоб не виявитися ошуканим згодом і щоб уникнути необумовленої зміни умов угоди.

Найкраще, коли таку угоду, як продаж офісу, супроводжуватиме кваліфікований юрист. Він допоможе оцінити приміщення, підкаже особливості цієї угоди, з його досвідченого погляду не вислизне жодна важлива деталь. Адже деякі факти, які не отримали важливої ​​правової оцінки, можуть згодом негативно позначитися на ході угоди та її результатах. Тому присутність юриста, що спеціалізується на угодах купівлі-продажу, просто потрібна.

Якщо ви все ж таки вирішили, що купівля офісу вам під силу, то, будучи покупцем, перевірте спосіб придбання продавцем права власності на приміщення. Вам повинні подати документи, які офіційно підтверджують приналежність офісу цьому продавцю. Ви повинні поцікавитись, яким способом перейшло право власності на приміщення, на підставі якого свідоцтва та договору. Важливо переглянути обидва документи, оскільки в них містяться повні відомості про характер власності офісу, історію об'єкта нерухомості. Адже право власності власник офісу міг отримати за різними договорами, наприклад обміну, купівлі-продажу, приміщення може бути отримане на підставі судового рішення. Все має бути законним.

Якщо відсутня договір чи свідоцтво, необхідно дочекатися, коли продавець їх вам представить. Без цих документів не купуйте офіс у жодному разі. Відповідно, якщо ви продаєте приміщення, то подбайте заздалегідь про підготовку такої документації.

Важливо встановити відповідність документів, що пред'являються, необхідному юридичному оформленню. Необхідно ретельно дослідити свідоцтво та договір на утримання. Повинна бути повна відповідність площ об'єкта у документі БТІ та у свідоцтві про право власності, має збігатися найменування компанії або прізвище власника офісу у всіх документах. Якщо ж відбулася якась реорганізація, перейменування компанії-власника, то обов'язково ознайомтеся з документацією, що підтверджує, передатним актом.

Вивчіть зобов'язання сторін за попереднім договором купівлі-продажу, переконайтеся, що власник має право здійснювати таку угоду, як продаж офісів. Ознайомтеся з документами попереднього власника, щоб переконатися, що помешкання колишньому власнику було продано на законних підставах.

Якщо замість продавця присутній його представник, то переконайтеся, що довіреність оформлена правильно, що представник дійсно має дані йому права, зверніть увагу на термін повноважень. Перегляньте звіт про оцінку нерухомості, якщо він зроблений незалежним оцінювачем.

Нюансів та тонкощів у такій справі, як продаж офісів, безліч. Розібратися в цьому під силу досвідченій людині, це може бути фахівець із угод з комерційною нерухомістю, юрист.

Звертайтеся до тих кваліфікованих фахівців, яким ви довіряєте, і тоді ніхто не зможе вас обдурити. Оформляйте кожну дію, кожен крок у угоді документально. Перевіряйте ретельно всі папери, дивіться, щоб дані в них збігалися та були реальними. Переконайтеся, що немає заборгованості. Вам мають надати відповідні квитанції та довідки.

Якщо ви самі продаєте офіс, то переконайтеся, що маєте справу з тією людиною, за яку покупець себе видає, оформляйте документи з урахуванням усіх вимог закону. Будьте наполегливішими, впевненішими в собі, і все вийде.

Раніше розповідали яким вимогам Повинне відповідати офісне приміщення для успішного старту власного бізнесу.

Автор: Олександр Бєлов