21-03-2012

Названо найбільш перспективні формати торгової нерухомості

Торгова нерухомість в Україні

Рітейл парки та торгові центри нового покоління є одними з найперспективніших форматів торгівельної нерухомості на ринку України у найближчій перспективі. Таку думку висловив директор із торгівельної нерухомості компанії GFive Development Мігель Лопез.

Подібні формати, за оцінкою експерта, дають можливість досягти довгострокового успіху завдяки поєднанню якісного пулу орендарів та професійного маркетингового підходу.

Говорячи про реалізацію звичних для українського ринку форматів рітейлу, директор з торгівельної нерухомості GFive Development Мігель Лопез зауважив: «В основному, девелопери керуються завданням отримати миттєву вигоду від високих орендних ставок, не замислюючись про майбутні зміни ринку. У девелопменті нових форматів, таких як рітейл парки і торгові центри нового покоління, девелопери роблять акцент на довгостроковому успіху торгового об'єкта».

Їхня ефективність Мігель Лопез пояснює якісно новим підходом до реалізації торговельного об'єкту — для рітейл парку та стіків парку значно зменшена вартість будівництва (за рахунок розміщення об'єкту на більш дешевих ділянках, використання оптимізованих архітектурних рішень і т.п.) дозволяє знизити ставки з оренди, і, як наслідок, встановити справді низькі ціни на якісний брендовий товар.

«Саме такі об'єкти рітейлу, де завдяки грамотному управлінню та особливому маркетинговому підходу буде досягнуто балансу між низькими цінами та сильним набором орендарів, стануть перспективними в Україні», — вважає експерт.

Говорячи про ризики реалізації нових рітейл проектів в Україні, експерти констатували, що іноземні девелопери вже мають великий досвід у будівництві та управлінні таких популярних у Європі форматів, як торгові центри нового покоління, рітейл та стік парки, і можуть врахувати можливі помилки при їх виході на ринок.

Нагадаємо, якщо до кризи в Україні щороку відкривалося в середньому близько 500 нових магазинів, то з 2008 до 2010 року темпи розвитку значно сповільнилися. Найменша кількість була відкрита у 2010 році — лише 272. Тільки минулого року компаніям вдалося переломити цю негативну тенденцію — кількість магазинів зросла на 402 крапки.

В основному нові магазини відкривали лідери ринку. Більше половини точок, відкритих минулого року, припало на десятку найбільших. Причому сім із них відкрили більш ніж по десять магазинів. Винятками стали лише Фуршет (три крапки), Велика карман (дві) та Євротек (0).

За матеріалами ЛIГАБiзнесIнформ.