Бізнес-стратегія: план дій
Кожен стратегічний план потребує плану дій, щоб втілити його в життя. Це дорожня карта, яка покаже, як ви досягнете своїх цілей. У плані дій докладно описуються кроки для досягнення цілей, які зазвичай охоплюють наступний рік і розклад для кожного завдання.
План дій, як правило, створюється в кінці процесу стратегічного планування після того, як ви визначили своє бачення, провели SWOT-аналіз і встановили цілі.
Кроки для створення плану дій
- Залучити команду.
Ви отримаєте найкращий командний бай-ін, якщо у створенні плану дій буде задіяно якнайбільше співробітників. Співробітники можуть дати неоціненний внесок у те, які кроки необхідні та як їх найкраще реалізувати. Крім того, вони з більшою ймовірністю старанно працюватимуть над реалізацією, якщо беруть участь у цьому процесі з самого початку.
- Перелічити події.
Ядром плану дій є перелік завдань. Вони можуть включати все: від організації фінансування до купівлі обладнання або транспортного засобу, найму персоналу з особливим досвідом або створення веб-сайту. Кожна дія має бути чітко описана, щоб уникнути плутанини пізніше.
- Встановити часову шкалу.
Тепер встановіть часові рамки для досягнення кожної дії.
- Призначити ресурси.
Людина, яка відповідатиме за кожну дію. Також вкажіть, які інші ресурси (гроші, обладнання, персонал) вам потрібно буде підготувати.
- Впровадити процес спостереження та вимірювання.
Вкажіть, як ви стежитимете за планом дій, щоб забезпечити виконання кроків. Це може включати внутрішню звітність та регулярні зустрічі для обговорення прогресу плану. А також вкажіть заходи, які ви використовуватимете для відстеження реалізації. Вони можуть включати як контрольні точки, такі як завершення певних завдань, так і кількісні заходи такі, як дохід або частка на ринку.
- Спілкування із співробітниками.
Переконайтеся, що всі співробітники обізнані з планом дій, включаючи їхню роль у його реалізації. Поясніть, як план відповідає спільній бізнес-стратегії.
Висновок
Регулярно обговорюйте план дій на внутрішньому рівні – це хороший спосіб зберегти стратегічний план у безпеці та центрі уваги співробітників. Через 12 місяців настане час створити новий план дій на наступний рік, ґрунтуючись на спільній бізнес-стратегії та уроках, які ви вивчили досі.
Раніше АН BFS опублікувало матеріал про часті помилки планування ресурсів підприємства (ERP), які необхідно уникати, щоб звести до мінімуму потенційні втрати.
Автор: Олександр Бєлов