24-06-2014

Комерційна нерухомість у новобудові

ЖК Європейське місто

Продаючи квартири в новобудовах, рієлтори дуже часто тиснуть на те, що незабаром ціни збільшаться в кілька разів, тому варто поспішити. Однак тверезомисляча людина дивиться на речі реально і її залучають швидше щомісячний дохід з оренди та невеликий термін окупності вкладених коштів. Таким чином, ми підходимо до того, що комерційна нерухомість набагато ефективніше житловий.

Одним із видів інвестицій вважається вкладення в комерційну нерухомість у новобудові. Одним із прикладів вигідного інвестування може служити житловий комплекс Evromisto у передмісті Києва, розрахований на 1200 квартир та запланованими офісними приміщеннями на першому поверсі.

Однак, при всій привабливості інвестицій у комерційну нерухомість у новобудовах, ріелтори та забудовники також вдаються до усіляких хитрощів з метою збільшення продажів, тому варто знати про деякі нюанси.

1. Багато приміщень, виставлених на продаж, і зовсім не заслуговують на вашу увагу

Найчастіше новобудови є районами, зведеними на пустирях, ділянках віддалених від ділової частини міста. Забудовники подають нерухомість у спальних районах у вигляді «вигідної пропозиції» та за досить невелику вартість. Так відбувається тому, що у нормах проектування є пункт, який зобов'язує заколювати в районах підприємства побутового обслуговування. Чому це невигідно орендарю? Для успішного бізнесу потік потенційних клієнтів занадто маленький, відповідно вартість оренди також невисока, а прибуток і рентабельність бізнесу від цього невблаганно страждає.

2. Рентабельність залежить від терміну здачі будинку в експлуатацію

Якщо вам все-таки вдалося знайти підходяще комерційне приміщення, у хорошому місці, варто почати з планування рентабельності вашого вкладення. Елементарний варіант: річний дохід ділимо на загальну вартість нерухомості, з усіма витратами, що супроводжуються. Якщо ви зробите нехитрі розрахунки, що зі зростанням періоду здачі будинку в експлуатацію рентабельність бізнесу знижуватиметься. Тому ще раз подумайте, чи варто вірити рекламним плакатам забудовникам про «вигідне вкладення на етапі котловану».

3. Ретельне дослідження

Ніколи не піддавайтеся емоціям, побачивши гарний район та відповідне комерційне приміщення. Ріелтори цим обов'язково скористаються. Змініть ейфорію на аналіз. Не піддаючись переконанням продавця чи ріелтора про правильність вибору, самостійно проведіть аналіз нерухомості та все вивчіть. Насамперед проаналізуйте місце, де знаходиться нерухомість, трафік пішоходів повз потенційне приміщення. Не зважайте на інтенсивність потоку автомобілів. У великому місті за годину кількість перехожих має становити щонайменше 200 осіб. Максимальна відстань потоку пішоходів – 10 метрів. Решта не становить інтересу для майбутнього орендаря і не приноситиме дохід.

Не менш важливими вважаються кількість сходів ганку, планування приміщення. Якщо приміщення задовольнило ваше дослідження, можете вважати його хорошим об'єктом для комерційної діяльності.

Після вибору огляньте нерухомість ще раз свіжим поглядом і тільки тоді робіть інвестиції.

Автор: Олександр Бєлов