21-12-2016

Бізнес-план автосервісу

Діючий бізнес в Одесі

Поки людство користуватиметься автомобілями, бізнес, пов'язаний з автотематикою, приноситиме дохід. Число автомобілів невблаганно зростає, тому автомайстерня або СТО мають перспективи. Незважаючи на перспективність бізнесу, його організація вимагає ретельної підготовки та опрацювання всіх деталей, чому чимало сприятиме грамотний бізнес-план автосервісу.

У вступі зазвичай дається бачення майбутнього бізнесу, його перспектив. Необхідно розкрити мету проекту (створення автосервісу) та позначити основні завдання, спрямовані на досягнення поставленої мети.

За відсутності великих грошових ресурсів раціональніше відкрити неавторизований сервіс, який надаватиме послуги з ремонту та обслуговування автомобілів різних марок.

Примітка: авторизований автосервіс працює з автомобіля певного бренду.

Необхідно визначитися з найвигіднішим місцем майбутнього підприємства. Перевагою користуються місця, розташовані поблизу автозаправок, паркінгів, магазинів автозапчастин у межах жвавих автотрас.

Відповідно до законодавства, автосервіс не може розміщуватись в безпосередній близькості від житлових будинків та освітніх установ (видалення має становити не менше 50 метрів). Видалення від водойм має становити понад 150 метрів.

Здійснювати свою діяльність автосервіс як індивідуальний підприємець, що дає деякі переваги:

  • полегшений бухоблік;
  • економія на податкових відрахуваннях.

Надання послуг з ремонту та сервісного обслуговування автотехніки ліцензії не потрібні.

Цей пункт включається до будь-якого бізнес-плану автосервісу. Для початку можна розкрити зміст переліку основних послуг: 

  • діагностика проблем автомобіля;
  • технічне обслуговування (планове та ситуаційне);
  • відновлення шин, шиномонтаж;
  • ремонт автомобіля та заміна деталей;
  • ремонт кузова, підвіски, ходової частини;
  • шліфувальні, рихтувальні, фарбувальні роботи.

Без такого аналізу важко буде визначитися навіть із вибором місця розташування сервісу. Тому він необхідний. Втім, у ньому виникне потреба і розробки маркетингових заходів, вкладених у залучення клієнтів.

Досліджуючи потенційних конкурентів, слід звернути увагу на таке: 

  • кількість подібних фірм;
  • завантаженість роботою;
  • види послуг;
  • різновиди ремонту;
  • оснащеність обладнанням та інструментарієм;
  • якість послуг та відгуки споживачів про них;
  • цінова політика; оцінка переваг та недоробок кожного з конкурентів.

Спочатку пропонується орендувати приміщення. Воно має відноситися до категорії виробничих та бути площею не менше 50 кв. м. Крім того, обов'язковою умовою для отримання дозволу на ведення діяльності є наявність комунікацій – каналізації, водопостачання, електропостачання. Необхідна наявність зручного під'їзду.

Також необхідно оснастити автосервіс необхідним обладнанням, що відповідає заявленим послугам.

Далі підбирається персонал - механіки, бухгалтер, прибиральниця.

До бізнес-плану автосервісу включається фінансова частина для того, щоб бачити реальні витрати, необхідні для організації бізнесу, а також приблизно розрахувати можливі доходи та побачити перспективні напрямки розвитку.

Як показує практика, в залежності від розмірів підприємства та домагань його власника, на створення автосервісу можуть знадобитися кошти в сумі від одного до п'яти мільйонів рублів. Ціна питання залежить від обладнання, що закуповується і встановлюється.

Прибуткова частина оцінюється важко. Як правило, мінімальний рівень доходів за місяць становить 50 тис. грн. Терміни окупності коливаються від півтора до 3,5 років.

Автор: Олександр Бєлов