21-11-2013

Оренда комерційної нерухомості у Москві

Москва

Комерційна нерухомість називається такий оскільки є об'єкт, у якому виробляється якась підприємницька діяльність. Комерційна нерухомість часто називається нежитловою для її відхилення від житлових приміщень (кімнат, квартир, будинків і т.д.). Найчастішими орендарями комерційної нерухомості виступають юридичні особи, які представляють ті чи інші компанії. Вони можуть бути зацікавлені в оренді офісу, або складу, або виробничого приміщення тощо. Як правило, активними орендарями є компанії-початківці, які не мають значної кількості коштів для купівлі комерційного приміщення. Однак і більші фірми іноді орендують об'єкти, якщо вважають такий крок вигідним і перспективним.

Комерційна нерухомість у Москві представлена ​​різними типами об'єктів із різними умовами. Природно, що чим вище клас приміщення, тим краще ремонт і тим вища орендна ставка. Також великий вплив на вартість орендної ставки відіграватиме розташування об'єкта в місті. Чим ближче до центру столиці, тим дорожчим буде приміщення, іноді навіть невиправдано дорогим. Втім, найважливіші об'єкти компанії, наприклад головний офіс, має сенс розміщувати якраз у центрі міста, оскільки це найбільш доступне для клієнтів та партнерів місце. Розташовані в центрі міста офіси з високоякісним ремонтом виглядають солідно і вселяють довіру. Альтернативним і доступним рішенням може стати оренда офісу в торговому центрі або бізнес-центрі, оскільки такі місця щодня відвідують величезну кількість людей, які обов'язково звернуть увагу на вашу компанію. Ціна залежатиме від площі приміщення, розташування ТЦ, комунікацій тощо.

Орендувати складське приміщення близько до центру столиця нерентабельно, оскільки великі площі коштуватимуть дуже дорого та знизять ефективність бізнесу. З іншого боку, оренда складу Раменський район у Підмосков'ї буде набагато дешевшою та легко доступною для транспорту.

А от приміщення під кафе чи ресторан краще розташувати якомога ближче до центру, адже саме сюди з'їжджаються люди, туристи і тут обідають співробітники під час робочих перерв. Однак важливо правильно розрахувати кількість клієнтів, щоб гарантовано покрити витрати та вийти у прибуток.

Основним документом, який створюється в момент найму комерційної нерухомості - це договір оренди, в якому відображаються всі права, обов'язки та відповідальність сторін та особливості експлуатації приміщення (його тип, площа, поверховість, стан, адреса), а також величина орендної ставки, тривалість оренди і тому подібне. Щоб уникнути проблем, важливо ретельно вивчити документи, що підтверджують право власності власника приміщення, врегулювати фінансові питання, в т. ч. періодичність перегляду орендної плати, розмір комунальних платежів, можливість додаткових та непередбачених витрат. Усі ці деталі слід зафіксувати в договорі оренди. Жодні усні гарантії не мають юридичної сили, а тому можуть бути не дотримані. Завершується оформлення договору особистими підписами сторін та, у разі оренди на термін більше одного року, договір підлягає державній реєстрації.

Підготував: Олександр Бєлов