21-09-2013

Маркетингові канали продажу

канали продажу

Діяльність підприємства може бути успішною за ефективно організованих маркетингових каналів. Такі канали продажів – це системи, щоб забезпечити покупця доступом до товару.

При реалізації маркетингових стратегій підприємства через маркетингові канали необхідно враховувати такі чинники, як:

  • клієнти компанії та їх рівень прибутковості;
  • довгострокове бачення діяльності самої фірми та її становища на ринку;
  • особливості бренду та його ціна;
  • конкурентоспроможність.

При взаємодії маркетингових каналів досягаються така важлива мета, як доступ до товару найбільшій кількості клієнтів за знижених витрат за ведення каналів. Про ефективність роботи маркетингових каналів можна судити з:

  • швидкість, з якою звертаються товари (час від виходу продукції до надходження матеріальної винагороди компанії, що його продає);
  • обсяг реалізованих товарів;
  • рівні витрат обігу (складається з торгових надбавок. Високі надбавки спричиняють вимушене підвищення вартості товару чи зниження питомої прибутку до кожної одиниці товару).

Найважливішим результатом роботи маркетингових каналів є зробити товар доступним споживача.

В ідеалі будь-який канал маркетингу повинен передати товар якомога більшій кількості споживачів з якнайменшими витратами.

Маркетингові канали бувають:

  • прямими, коли виробник продає продукцію відразу кінцевому споживачеві. Для мінімізації витрат при реалізації товару в цьому каналі необхідний великий обсяг товару, що продається;
  • багаторівневими. У цьому випадку залучати посередників є виправданим, якщо кількість споживачів товару досить велика;
  • селективними, коли свій товар Підприємство продає лише за допомогою спеціалізованих посередників, які зможуть продуктивніше продати товари на ринку;
  • інтенсивними, як у пріоритеті ставиться максимально можливу кількість товару на точці продажу;
  • ексклюзивними, коли Підприємство реалізує свої товари лише через обмежену кількість учасників-посередників.

Працюючи з маркетинговими каналами багато підприємств припускаються класичні помилки. Працюють безсистемно, без вибору певних фахівців та не будують зворотні зв'язки між постачальниками та продавцями для планування.

Будувати адекватні маркетингові канали, що взаємодіють, — дуже складний процес, але при систематизуванні, фірмі можна міцно закріпитися на ринку і стати лідером з продажу товарів.

Автор: Олександр Бєлов