18-05-2020

Невтішні результати карантину для рітейлерів: онлайн-магазини не рятують

магазин одягу

Заборона на повноцінну діяльність магазинів в Україні стала причиною їхнього переходу в онлайн та заміщенням збуту фізичних торгових точок онлайн-продажами. Проте, продажі в мережі дали лише 10% від товарообігу.

Директор компанії UTG Євгенія Локтіонова:

«Останні роки всі припускали, що онлайн забере продаж фізичних магазинів у ТРЦ. Однак карантин чітко продемонстрував, що сьогодні, коли більшість рітейлерів можуть реалізовувати продукцію лише онлайн та іншої альтернативи для покупок немає, продажу в мережі дають лише 10% від товарообігу, який спостерігався раніше. Тому онлайн не може повноцінно підтримувати роботу мереж і компенсувати їх витрати».

Про це свідчать і прогнози американської компанії щодо дослідження ринків. Forrester. За даними аналітиків, у 2020 році роздрібні продажі через коронавірус у світі скоротяться в середньому на 9,6%, що означає втрату 2,1 трлн доларів. І хоча прискорився перехід до електронної комерції, проте цього недостатньо для компенсації падіння товарообігу у фізичних магазинах.

Як вважають у дослідницькій компанії GfK, обсяг продажів в інтернеті має збільшитись у 4 рази, щоб компенсувати повне закриття магазинів. Ці твердження підтверджуються статистикою.

Як пише видання Reuters, навіть найбільший міжнародний рітейлер, який давно має розгалужену мережу онлайн-продажів, Adidas оголосив про падіння прибутку в першому кварталі на 93% і зниження збуту на 19%. При цьому 35-відсоткове зростання онлайн-торгівлі в першому кварталі не змогло компенсувати падіння.

Однією з причин невиправданих надій на заміщення фізичних магазинів віртуальними є споконвічна звичка споживачів помацати, приміряти, подивитися товар. Наприклад, якщо говорити про фешн сегмент, зазвичай онлайн-продаж відбувається так: покупець переміщається магазинами і торговими центрами, вибирає і дивиться. Потім, визначившись із вибором, шукає ці товари де вигідніше і може зробити покупку в Інтернеті. Іншими словами, існує пряма взаємозалежність між продажами в магазинах та онлайн, коли два канали доповнюють один одного. Покупців, які за картинками замовлять та оплатять через сайт товари, тим паче дорогого сегменту, практично немає. Тому закриття торгових точок негативно вплинуло на продаж всіх мереж.

Євгенія Локтіонова:

«Отже, без відкритих офлайн-магазинів жоден онлайн не дозволить рітейлерам повноцінно працювати. І два місяці показали результат очевидний».

Раніше Євгенія Локтіонова розповіла про тенденції на ринку торгівельної нерухомості в Україні та дала прогноз виходу галузі з карантину.

Підготував: Олександр Бєлов