16-01-2018

Боїтеся помилитись і не знаєте що робити? Не бійтеся помилятися!

пом'ятий папір на столі

Сьогодні поговоримо про те, що робити, якщо ви помилилися – у плануванні бізнесу або, наприклад, у виконанні будь-якого завдання згідно з вашим бізнес-планом.

Спочатку обговоримо, як дізнатися, що щось іде не так. Для цього на етапі складання плану ви повинні були заздалегідь визначити критерії, за якими оцінюватимете поточну ситуацію. Ці критерії можуть бути складними, і дуже простими.

Терміни, сума витрачених (зароблених) коштів, фактичне виконання або невиконання завдання – використовуйте контрольні точки, які вам зрозумілі. Головне, щоб вони справді описували просування вашого проекту вперед.

Оцінка ситуації за вибраними критеріями називається моніторингом. Уявіть, що ви марафонець, і на кожному етапі вимірюєте свою швидкість, фізичний стан та відстань, яку пробігли. Також і у бізнесі. Починаючи навіть невеликий проект, ви повинні постійно пам'ятати про контрольні точки і проводити моніторинг руху до мети.

Тепер уявімо, що проводячи моніторинг, ви помітили, що проект розвивається не так, як очікувалося. Ви відстаєте від плану або навіть опинилися в ситуації, що просуватися далі немає сенсу.

Що робити в цьому випадку?

Не бійтеся помилятися

У вас є три варіанти дій. Вибір одного з них залежить від складності проблеми, що виникла. Отже, за результатами моніторингу ви можете:

1. Переглянути цілі

Це досить радикальний захід. Але іноді саме під час виконання плану стає очевидним справжній характер проекту, який ви затіяли. Ви можете зіткнутися із ситуацією, коли зміна самої мети (її тимчасових, грошових та інших критеріїв) – найрозумніший вихід. Ви навіть можете ухвалити рішення про закриття проекту, якщо подальший його розвиток безглуздий.

2. Внести зміни до завдань

Це найпоширеніший спосіб виправлення ситуації. Ви просто додаєте до плану нові завдання або змінюєте старі так, щоб відкоригувати ситуацію та компенсувати відхилення від плану.

3. Не робити нічого

Це може бути розумним, якщо відхилення від плану незначні і ситуація може сама змінитися на краще в міру подальшого просування до мети.

Головна ідея цього випуску відображена у назві статті. У бізнесі перемагає той, хто готовий до поразок. Якщо щось іде не так, як ви планували – це не є причиною для того, щоб опускати руки. Це сигнал до аналізу, перегляду цілей чи завдань та подальшого руху вперед – до статку, про який ви мрієте. І навіть якщо перша спроба створити свою справу не принесе успіху – зневірятися не варто. Банально про це говорити, але вчитися на помилках дуже корисно. Навіть на своїх. Головне – не стояти дома.

Підготував: Олександр Бєлов