14-11-2017

За підсумками І півріччя 2017 року в регіоні EMEA завершено будівництво 1 млн м² ТЦ

в регіоні EMEA

За перші шість місяців 2017 року в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід та Африка) завершено будівництво 1 млн. м² нових торгових центрів, а на стадії девелопменту знаходиться ще 11, 1 млн. м².

Найбільша будівельна активність у сегменті торгових центрів спостерігається в Туреччині, ОАЕ та Росії: на частку цих ринків припадає понад 50% загального обсягу незавершеного будівництва у 2017 році.

У Туреччині в I півріччі поточного року було збудовано 300 тис. м² нових площ, а ще 2,2 млн м² знаходяться на стадії будівництва – країна зберігає лідируючі позиції за цим показником.

ОАЕ знаходяться на другому місці: загальна площа торгових центрів, що будуються тут, становить на даний момент трохи менше 2 млн м², причому більше трьох чвертей проектів зосереджено в Дубаї. Нові проекти, що виходять на ринок, намагаються забезпечити собі конкурентну перевагу, пропонуючи сервіси та можливості, які важко реплікувати в онлайн-торгівлі. Так, варто відзначити проект торгового центру Meydan One Mall, на території якого, окрім понад 100 кафе та ресторанів, буде представлений найбільший у світі критий гірськолижний схил та квартал із люксовими брендами.

У Європі темпи будівництва нових торгових центрів найвищі у країнах Східної Європи. Найбільша кількість проектів, що будуються, спостерігається в Росії, Польщі та Україні.

У Росії зараз будується 1,9 млн м² торгових центрів. Це значною мірою пов'язане з покращенням макроекономічних факторів, які у поєднанні з хорошими прогнозами роздрібних продажів починають покращувати настрої серед забудовників.

В Україні за підсумками І півріччя 2017 року загальний обсяг пропозиції торгових центрів на ринку Києва зріс до 1,06 млн м² (+ 0,8% порівняно з початком року), а прогнозований обсяг нової пропозиції може досягти 56 тис. м² до кінця року , що втричі менше за показник минулого року. Проте зменшення обсягу нової пропозиції у 2017 році може стати передумовою прискорення поглинання вакантних площ на ринку.

Серед країн Західної Європи найбільше нових торгових центрів буде побудовано у Великій Британії, де протягом наступних п'яти років буде запроваджено 460 тис. м² нових торгових площ.

Франція посідає друге місце (409 тис. м ²), за нею з невеликим відривом слідує Іспанія (345 тис. м ²). Відновлення економіки в Іспанії підвищує ефективність активів, а також покращує настрої серед інвесторів та забудовників.

Розширення існуючих торгових центрів залишається популярним способом збільшення площі, особливо у ринках Західної Європи. У регіоні Європи, Близького Сходу та Африки частку проектів розширення припадає 20% загальної площі торгових центрів. Велика кількість проектів розширення запланована або вже здійснюється у Великій Британії, Ірландії та Австрії. Великобританія належить до ряду європейських країн з найбільшою кількістю проектів розширення: одного лише Лондонського Вестфілд припадає на частку 69 тис. м².

За матеріалами CBRE.