04-08-2017

Основні якості підприємця

підприємець

Які основні риси підприємця існують? Вміння брати на себе відповідальність, ризикувати, будувати команду, працювати в стресовому режимі — ось перше, що спадає на думку. Насправді бізнесмени — зовсім не супергерої з голлівудських фільмів. У підприємництво приходять різні люди за своїми психологічними якостями. Багато хто з них не відповідає класичній «бізнес-моделі», і не справляє враження впевненої в собі акули ринку. То в чому ж головний секрет? Які якості необхідні, а якими можна знехтувати?

Якості особистості підприємця та обставини

Найголовніша якість - це вміння зосереджуватися на головному, і відкидати все другорядне. Той, хто постійно переживає результат, і сумнівається у своїх діях навряд чи зможе бути успішним підприємцем. Особливо якщо весь активний час йде саме на переживання, а не на діяльність. Головне у занятті бізнесом — мати сильну мотивацію, розуміння того, чому саме власна справа, а не наймана робота приведе вас особисто до успіху.

Обставини життя бувають різними, і часто підприємцями стають такі люди, на яких «суспільна думка не подумала б»:

  • «закриті» від природи інтроверти можуть збудувати успішний бізнес в ІТ-сфері, а продажі — делегувати фахівцям;
  • "не впевнені в собі" освічені фахівці роблять мільйони на консалтингу просто розставивши пріоритети;
  • професіонали, які «не вміють планувати час», делегують рутинні завдання своїй команді, а самі займаються лише головними процесами бізнесу.

Отже, головна якість особистості підприємця — це вміння відокремлювати важливі завдання від другорядних та структурувати процес роботи.

Ризики та відповідальність

Вміння брати на себе відповідальність — запорука успіху не лише в особистому житті, а й у бізнесі. Успішний підприємець розуміє всі ризики, пов'язані з відкриттям своєї справи:

  • суто «ринковий» провал, відсутність попиту товар чи послугу у зв'язку з коливаннями ринку, зумовленими економічної ситуацією;
  • недоробки команди, причиною яких є помилки у підборі персоналу;
  • порушення маркетингових комунікацій, недооцінка чи, навпаки, переоцінка маркетингових інструментів;
  • помилки у залученні та використанні капіталу;
  • суто особисті ризики, пов'язані з тим, що бізнес поглинатиме той час, який раніше витрачався на якісь особисті проекти;
  • ризики, пов'язані з відповідальністю за сімейний капітал та гроші подружжя чи батьків.

Розуміння цих речей та здатність працювати за цими напрямками з «холодною головою», без зайвих стресів та емоцій становить «ядро» якостей успішного підприємця.

Проте історія знає приклади, коли «керуючі серцем», емоційні люди досягали великих успіхів у бізнесі. Бажаєте вписати своє ім'я в історію підприємництва та перестати працювати на найманій роботі? Проаналізуйте ринок, придумайте унікальну ідею, чи копіюйте вже існуючу, і дійте. Адже саме здатністю до дії та відокремлює успішних підприємців від тих, хто тільки мріє створити власний бізнес.

Автор: Олександр Бєлов