06-10-2012

Вибір місця під магазин у Полтаві

Чи знаєте ви, яка причина банкрутства значної частини магазинів у місті Полтава? Це не лише податковий тиск та відсутність можливості у населення купити товар. Однією із відчутних проблем великої кількості магазинів є неправильний вибір місця. Хотілося б дати важливе уточнення – значна частина торгових площ у місті орендуються. Тому й мова ми вестимемо саме про оренду торгових приміщень у «правильних» з погляду прибутковості місцях.

Вибір приміщення під магазин

Оренда приміщень під магазин у Полтаві має багато особливостей, в залежності від об'єкту торгівлі. Різний товар – це різний покупець та абсолютно різна рекламна компанія.

Магазин, пов'язаний із продажем продуктів харчування, орієнтується на споживача. Безнадійно орендувати площу у промсекторі чи там, де трафік слабкий. Вигідні місця — зупинки, спальні райони, вулиці, що межують із прохідними заводами. Придивіться, як успішно одна із мереж булочних зайняла своїми павільйонами місця біля університетів міста. Там же процвітають чаркові та невеликі бари, магазини, що продають алкогольні напої. У них молодь проводить позанавчальний та навчальний час. Орендна плата, залежно від місця, сильно коливатиметься.

Магазин з одягом може розташовуватись від споживача на певній відстані, зазвичай найкращим місцем є центр комерційної активності. У Полтаві одні з найприбутковіших магазинів одягу розташовані ближче до центру міста по вулицях Жовтневої, Леніна, Зигіна, Сінної та, звичайно, в районі центрального ринку. Тут висока орендна плата, а й прибутковість не відстає.

Магазини технічного приладдя (під технічним приладдям розуміємо інструменти, електрообладнання) у будь-якому випадку вимагають більш ретельного підходу до місця, ніж інші; адже товар, який вони надають, потрібний не кожен день і не кожному. Інша проблема – монополія великих магазинів. На всю Полтаву є лише кілька точок, де можна купити електроінструмент, оминаючи супермаркети побутової техніки. Звідси малий вибір товару. Орендувати приміщення для такого типу магазинів також краще в центрах комерційної активності, поряд з барахолками та залізними ринками (адже потенційний покупець електроінструменту шукатиме і матеріали для роботи).

Складніший товар, такий як автомобілі, тяжіє до центру міста вже з інших причин: це престиж автомобільних корпорацій. І орендна ціна в даному випадку не проблема. До того ж, покупець автомобіля зможе без проблем проїхати по товар і через все місто.

Як бачимо, підходів до вибору місця для оренди торгової площі є багато. Це лише доводить той факт, що перед відкриттям магазину варто посидіти годинку-другу над картою, а то й зовсім пройтися вулицями, оцінивши реальний трафік.

Підготував: Олександр Бєлов