27-02-2014

Купувати чи орендувати комерційну нерухомість: кілька рекомендацій

офісна будівля

Іноді перед керівництвом компанії виникає питання: купувати або орендувати комерційну нерухомість. Для бізнес-початківців, іноді не під силу купити офіс, так як компанія знаходиться на старті своєї діяльності, та й цей процес вимагає великих фінансових вкладень. Але буває і так, що купівлю фірма все-таки може собі дозволити. Тоді треба серйозно поставитися до вибору приміщення. Купуючи комерційну нерухомість у власність компанії, витрачається багато коштів на ремонт та оформлення цього приміщення. Найкращий варіант - це зняти приміщення в оренду з подальшим правом викупу. Звичайно, сама оренда вимагає грошових вкладень, але й плюси також є. Сума на оплату оренди може списуватися з прибутку підприємства це сприяє зменшенню податку. Тим більше, в оренду намагаються здати облаштовані офіси з ремонтом, що зменшує вкладення в нього. Та й якщо щось не сподобатися завжди можна змінити офіс. Але є і мінус, приміщення здане в оренду має власника, який у будь-який момент може попросити його звільнити або підвищити вартість оренди.

На що варто звернути увагу, обираючи помешкання під офіс?

Спочатку потрібно визначитися з типом приміщення: деякі працюють у своїх квартирах, а хтось орендує та переробляє їх під офіс. Якщо ви вирішили орендувати приміщення, то скористаєтеся послугами рієлтора або займіться пошуком своїми силами. Якщо планується обслуговувати багато клієнтів, то вибирати офіс потрібно ближче до тих місць, де є транспортна розв'язка та паркування. Якщо клієнтів мало або зовсім не буде, можна заощадити на оренді та зняти офіс у віддаленіших районах. Якщо штат співробітників набраний, враховуйте місцеву інфраструктуру для зручності поїздки співробітників на роботу. Важливу роль грає облаштування офісного приміщення. Для цього потрібно точно уявляти, як і що в ньому буде. Достеменно знати кількість співробітників, кабінетів для них та директора. Якщо офіс відвідуватимуть клієнти, необхідна приймальна та переговорна. Якщо плануєте розширювати штат у майбутньому, наперед орендуйте велике приміщення. В офісі має бути природне освітлення і досить просторе, тому що для функціональної роботи потрібне не лише місце для техніки, а й повітря. Огляньте двір офісу та наявність паркування. Продумайте доступ до інтернету та наявність телефонної лінії, хто ними користуватиметься: всі співробітники або лише керівні посади. Обговоріть питання вбудованої техніки, наприклад кондиціонерів. Зазвичай орендодавець встановлює їх сам, а ті, хто орендує, платять за їх обслуговування.

p align="justify"> Важливим фактором є ціна. Обговоріть всі питання, що вас цікавлять, і те, що в неї входитиме. Чи буде знижка при довгостроковій співпраці, хто усуватиме поломки та інші витрати, що стосуються, наприклад, телефону чи охорони.

Важливим кроком у розвитку бізнесу є оренда власного офісу. Тому обов'язково завжди ставте питання, що вас цікавлять, без усіляких сором. Адже від цього залежатимуть ваші витрати. Вдалої оренди офісу!

Автор: Олександр Бєлов