23-05-2018

Фізичні магазини – пріоритет рітейлерів

Гонконг, магазини

У 2017 році бренди продовжили відкривати нові магазини у різних містах світу. Це означає, що фізичні магазини займають центральне місце у багатоканальних стратегіях рітейлерів та стають важливими для успіху рітейлера на міжнародних ринках.

Згідно з даними останнього дослідження CBRE How Global Business of Retail, у 123 містах відкрився як мінімум один новий глобальний бренд, а з-поміж брендів, які вийшли на нові ринки, 41% розширили свою присутність у більш ніж одному місті.

Серед брендів свою присутність у Європі, на Близькому Сході та в Африці розширюють насамперед мережі кафе та ресторанів та модні бренди середнього класу, наприклад, Arket, Reserved та Tim Hortons.

У Глобальному масштабі кафе та ресторанні бренди стали основною рушійною силою розширення для рітейлерів у 2017 році: на їхню частку припало 25% нових учасників ринку, що на 17% більше, ніж у 2016 році. Активність на ринку послуг громадського харчування обумовлена ​​еволюцією моделі поведінки споживачів та перевагою, яку покупці віддають шопінгу, поєднаному із розвагами. Ця обставина стала ключовим фактором розширення, оскільки орендодавці продовжують диверсифікувати свій портфель орендарів, додаючи до нього бренди, які пропонують покупцям можливості відпочинку та розваг.

Гонконг вкотре посів перше місце як найпопулярніший у рітейлерів напрямок: у 2017 році тут відкрилося 86 брендів. За Гонконгом іде Дубай (59 нових брендів), який в той же час зайняв бажане перше місце як найважливіший для більшості (62%) світових брендів на ринку. Дубай також залишається важливим майданчиком для глобальних роздрібних та споживчих брендів, які освоюють ринки Близького Сходу.

Незважаючи на невизначеність, пов'язану з рішенням Великобританії вийти зі складу ЄС, країна посіла третє місце: у 2017 році свої перші магазини відкрили 54 бренди. Лондон зміцнив свою привабливість для глобальних роздрібних брендів та залучив 49 нових рітейлерів, ставши найпопулярнішим містом у Європі та четвертим серед 20 найбільших міст світу для нових брендів. Так, минулого року в Лондоні відкрили свої магазини два великі рітейлери - Canada Goose і Sonos. Найбільша кількість (33) нових магазинів у Лондоні припала на частку ресторанних та ексклюзивних брендів.

Тайбей (52) і Токіо (46) посіли третє та п'яте місце відповідно замкнувши п'ятірку найпривабливіших для рітейлерів міст світу.

Україна у рейтингу нових брендів розділила 15-те місце з Францією та Таїландом із загальною кількістю – 30. Київ залишається важливим напрямком для міжнародних брендів у довгостроковій перспективі. Рітейлери, які вже представлені на ринку столиці, відчули зростання роздрібного товарообігу у 2017 році на 9,7%, порівняно з аналогічним періодом минулого року. У зв'язку з поліпшенням торгових показників, гравці почали активно розширювати свої мережі, впроваджуючи на ринок нові бренди. У результаті в 2017 році в Києві з'явилася значна кількість нових міжнародних брендів (35), залишивши позаду такі міста як Шанхай, Ченду, Мадрид, Дюссельдорф, Абу-Дабі та Пномпень.

Київ посів 4-е місце серед європейських столиць та 14 місце у світі за кількістю нових брендів у 2017 році. Варто відзначити, що більшість міжнародних брендів були представлені на ринку місцевими рітейлерами за франчайзинговими угодами. Підвищення міжнародної діяльності також підтримувалося наявністю торгових площ. У той час як ТРЦ Ocean Plaza, що знаходиться в центральній частині Києва, продовжував залучати велику кількість нових брендів, ТРЦ Lavina Mall, відкритий у 2016 році, також залучав нових учасників ринку та відіграв ключову роль у формуванні пулу нових брендів.

Підготував: Олександр Бєлов