17-05-2014

Як оформити купівлю-продаж будинку?

купівля-продаж

Якщо раніше люди прагнули переїхати із села до міста, то тепер усе відбувається навпаки. Люди, втомившись від міської метушні та проблем життя у багатоквартирному будинку, прагнуть переїхати до приміської зони. Багато людей середнього достатку спроможні придбати землю та побудувати будиночок, навіть якщо ділянка знаходиться за 20 км від Одеси.

Скільки грошей доведеться вкласти в проект залежить від того, чи буде будинок використовуватися для сезонного проживання чи постійно. Багато залежить від близькості доріг, комунікацій, рівня безпеки.

Покупка ділянки для забудови

Комплект паперів необхідний продажу земельної ділянки має приблизно такий склад:

  • свідоцтво, що підтверджує реєстрацію права власності на землю;
  • свідоцтво, що підтверджує реєстрацію права власності на житловий будинок (якщо його збудовано);
  • документи, що підтверджують законність окремих будівель на ділянці;
  • дозвіл, виданий для проведення будівництва;
  • кадастровий паспорт – отримання відомостей про об'єкт з реєстру нерухомості;
  • технічний паспорт – документ, у якому містяться відомості про технічний стан будинку: кількість кімнат, площу приміщень;
  • план будинку - містить опис плану;
  • довідка з керуючої компанії про прописані мешканці; довідка про наявність чи відсутність боргу з оплати комунальних послуг.

Якщо майно належить також дітям чи недієздатним, потрібен дозвіл органів опіки. Якщо майно придбано в період шлюбу, то потрібна згода і чоловіка і дружини.

Будь-які документи, що підтверджують права на майно, мають сенс лише у разі проведення на їх основі державної реєстрації. Фактично право власності існуватиме і без нього, проте, про жодні угоди не може бути й мови.

Підписання попереднього договору

Попередня угода – є попередньою домовленістю щодо умов майбутнього договору. Зокрема, в ньому мають бути прописані граничні строки, або події, в межах яких має бути підписаний основний договір.

Попередня угода повинна мати таку саму письмову або нотаріальну форму, якщо про це існувало застереження, але без проведення державної реєстрації.

Якщо невиконання умов договору пов'язані з порушенням умов однієї зі сторін, друга має право йти до суду, просити зобов'язати суд укласти винну сторону договір, вимагати компенсації за збитки.

Підписання договору купівлі-продажу

Договір оформляється документом, зазвичай робиться кілька рівнозначних копій всім кого стосується угода. Одна копія має бути надана до реєстраційної служби.

Зміст угоди є опис сторін його підписувачів, їх дані (як правило, паспортні), опис згідно з наявними документами об'єкта угоди (місцезнаходження будинку або земельної ділянки).

  1. У угоді мають бути прописані умови про права та обов'язки покупця та продавця.
  2. Зокрема, умова про суму, обов'язок її виплатити, терміни та процес передачі коштів.
  3. Має бути прописано, що покупець передає об'єкт вільний від недоліків, прав третіх осіб (наприклад, банківська застава).
  4. Умови зменшення ціни договору або виплати компенсації за усунення не обумовлених сторонами недоліків.

Перелік це зразковий, закон описує багато варіацій щодо кожної категорії умов, тому обов'язково необхідно домовитись про бажаність конкретних кроків у тому чи іншому випадку. Ці домовленості бажано прописувати в договорі, щоб згодом не було несподіванок.

Маючи на руках договір, можна нести його до реєстраційної служби, написавши заяву та сплативши мито. Чим швидше буде проведено реєстрацію, тим менший ризик зіткнутися з шахраями.

Автор: Олександр Бєлов