17-10-2017

Важливі особливості вибору місця для супермаркету

супермаркет

Раніше вибір розташування супермаркету зводився до підбору вільної земельної ділянки для зведення будівлі. Нині застосовують складніші методи, інтуїція дедалі частіше поступається місцем аналізу та прогнозування.

Така робота може тривати кілька тижнів, але це цілком виправдано: капіталовкладення у будівництво сучасного магазину надто великі, а методи вибору місця розміщення супермаркету досить складні. Вони, наприклад, включають системний аналіз та машинне моделювання на ЕОМ. При традиційному підході до оцінки передбачуваного розташування супермаркету важливе значення надавали факторам очевидним, що піддаються обліку. І, звичайно, рітейлери завжди цікавилися щільністю населення в навколишніх кварталах та інтенсивністю людського потоку.

Багато фахівців рекомендують користуватися просто картою або планом району, на яких добре видно житлові квартали та транспортні комунікації, шляхи руху пішоходів тощо. Карту рекомендується уточнити, нанісши на неї дані, отримані в результаті обстежень. Більшість супермаркетів залежить від споживачів, які мешкають у цьому районі.

супермаркети не будуються близько один до одного, якщо це не виправдовується якимись особливими обставинами. Асортимент товарів у всіх супермаркетах приблизно однаковий, і, якщо два подібні супермаркети розміщені надто близько, вони просто ділять потенційний обсяг обороту.

Істотно визначити не лише кількість перехожих, які протягом певного періоду часу рухаються повз той чи інший пункт у тому чи іншому напрямку. Аналіз повинен містити і більш докладні дані: години найінтенсивнішого руху пішоходів і транспорту, склад потоку людей (цілі сім'ї, чоловіки, жінки чи діти) і по можливості хоча б загальні вказівки на напрями руху цього потоку (чоловіки, наприклад, на завод, діти) - Зі школи і т. п.).

Чоловіки або групи чоловіків, які йдуть на роботу або з роботи, зазвичай можуть стати покупцями супермаркету, але ще ймовірніше, що вони віддадуть перевагу «зручному магазину». Велике значення для супермаркетів мають локальні потоки пішоходів у середині дня.

Не слід упускати з уваги й такий чинник, як щільність населення у районі. Житлові квартали, особливо багатоповерхові, збільшують чисельність купівельних контингентів, тоді як котеджі та особняки однією сім'ю зменшують її.

Важливим є і демографічний склад: молоді сім'ї з дітьми більш перспективні для супермаркетів, ніж літні пари (наприклад, у районах, які заселяються переважно пенсіонерами). Однак у «селищах пенсіонерів» вища щільність населення, отже, більша та його чисельність. Але вулиці там уже, і проїзд автотранспорту тому утруднений. Щільність населення та його особливості є важливими, навіть ключовими факторами, і під час підбору ділянок для будівництва супермаркетів їх необхідно всебічно аналізувати.

Автор: Олександр Бєлов