16-12-2013

Критерії для вигідного продажу та оренди котеджів

Критерії для вигідного продажу

Підйом ринку нерухомості посідає той час, коли покупці набувають все поспіль, забуваючи оцінити рентабельність і якість. Це призводить до того, що майже всі котеджі, пентхауси, таунхауси та інші споруди мають свого покупця ще заздалегідь. Така активність триватиме до того моменту, поки не сповільнюється рух ринку (криза, політична нестійкість країни тощо), забудовники починають обмірковувати показники успішності об'єкта.

Висновок — проекти популярні лише через хороший маркетинг і піар, стають незатребуваними, коли ті, що добре зарекомендували, стають також затребуваними.

Початкові поняття успішних та неуспішних об'єктів

1) кількість продажів — успішним проектом можна вважати такий, що за місяць має більше десяти продажів, але при цьому потрібно враховувати сегмент проекту (економ-клас, бізнес-клас, еліт-клас);

2) прибутковість, рентабельність - вдале котеджне селище має будуватися за інвестиціями і пізніше окупити собівартість протягом першого року. За нерівномірності попитів добре, щоб успішний проект входив до десятки найкращих на ринку. За 35% і більше внутрішньої прибутковості та ставки дисконту 15% проект прийнято вважати успішним на ринку;

3) земля, де він розташований – територія повинна мати такі характеристики:

  • екологічність
  • доступність
  • транспортні шляхи мають бути добре розвинені.

Але ці показники можуть лише оцінити професіонали, а такі оцінки можуть затримуватися на кілька місяців. Але якщо залишити все як є, то доходу від такого проекту можна і не чекати.

Також слід звертати увагу на об'єкти, що знаходяться під охороною Міністерства. Купуючи ділянку девелопер, може навіть і не підозрювати про це, а коли буде відомий такий факт, то земля буде обтяжена. Також є велика можливість купити землю, де мешкають тварини, занесені до Червоної книги;

4) селище повинне мати правильну концепцію - клас селища визначає його успішність. Продаж економ-класу більш-менш можна вважати успішним при вдалому співвідношенні ціни та якості. А ось у бізнес-класі вимоги будуть вищими. Наприклад, для селища бізнес-класу має бути продумана архітектурно-планувальна складова, єдиний стиль та однакове соціальне середовище;

5) інфраструктура селища — покупців цікавить, які блага є поблизу. Елітна нерухомість повинна мати добре розвинену інфраструктуру. Як мінімум має бути: невеликі архітектурні об'єкти, доглянута територія та наявність місця відпочинку.

Також велике значення має зовнішня інфраструктура. Тут треба враховувати особисті уподобання покупця. Добре якщо буде поруч водоймище або території для катання на лижах, санчатах. Непоганим попитом користуються території поряд, з якими розташовані гольф-клуби, спортзали, стайні. Забудовник, маючи подібні блага поблизу, може дуже підвищити попити на успішну реалізацію проекту.

Підбивши підсумки, можна сказати, що деякі пункти впливають на вдале завершення проекту. Потрібно звертати увагу на людей, які працюють над просуванням об'єкту. Також ознайомитись із модними тенденціями ринку нерухомості. Адже наш ринок нерухомості трохи спізнюється у моді.

Забудовникам найкраще не приховувати недоліки котеджів від бажаючих купити чи орендувати. При цьому не потрібно мовчати про територію, землю та спрямованість об'єкта. Будувати абияк і сподіватися, що ніхто не зрозуміє, сьогодні вже не пройде. Для того, щоб вигідно продати, потрібно будувати добре.

Підготував: Олександр Бєлов