Ринок торгівельної нерухомості України відновлюється
Протягом 2016 року на ринку торгівельної нерухомості України сформувалася тенденція відновлення.
Тенденція активізації попиту з боку рітейлерів, зазначена у першому півріччі, закріпилася: великі рітейлери переглянули обережний підхід до розширення мереж, відкриваючи нові магазини на тлі видимих покращень динаміки товарообігу. Більше того, поглинання раніше вакантних площ у найкращих торгових центрах прискорилося завдяки появі на ринку нових міжнародних брендів. У 2016 році на ринку дебютувало 25 нових брендів, тоді як у 2015 році кількість нових брендів склала лише 12.
Варто зауважити, що порівняно з 2015 роком, коли обсяг нової пропозиції сягнув десятирічного мінімуму 21,6 тис. кв. м., рекордно високий обсяг (168 тис. кв. м.) нових торгових площ було введено в експлуатацію у 2016 році. 90% нових пропозицій вийшли ринку протягом останніх трьох місяців року.
Однак різке зростання нової пропозиції наприкінці року у поєднанні з помірними темпами поглинання позначилося на підвищенні середньоринкової вакантності, досягнувши 11% до кінця 2016 року. Водночас, завдяки зростанню інтересу рітейлерів до найбільш якісних об'єктів, вакантність у найкращих торгових центрах Києва скоротилася протягом року і коливалася на рівні 1–3% станом на кінець 2016 року.
Орендні ставки у найкращих торгових центрах зросли на 8% порівняно з кінцем 2015 року, перебуваючи в межах 54–86 $/кв. м./місяць. Ставки оренди в інших торгових центрах залишалися відносно стабільними і змінювалися в межах 25–40 $/кв. м./місяць. При цьому в окремих випадках спостерігалося невелике зростання орендних ставок у другорядних об'єктах з вигідним розташуванням та високою відвідуваністю.
У той час як протягом попередніх двох років інвестиційна активність у секторі комерційної нерухомості була вкрай низькою, 2016 був відзначений покращенням настроїв інвесторів, враховуючи більш сприятливі економічні умови.
За матеріалами CBRE.