07-07-2016

Як зберегти бізнес у несезонний час?

скарбничка з доларами

Що ж робити, щоб зберегти бізнес у несезонний час? Статистика каже, що близько 40–45 відсотків підприємств закриваються вже за рік після реєстрації. Половина ще через п'ять або шість років, а ближче до десяти років існування на ринку і кількість, що залишилася, скорочується вдвічі. Проблема полягає у плануванні. Так як молодий підприємець, який вирішує розпочати власний бізнес, не завжди орієнтований на далекосяжну перспективу. Нечасто ними складаються плани на роки і малий відсоток вдається до довгострокових планів, хоча грамотне планування необхідно пережити кризу.

Це стосується як приватних підприємців, так і величезних фірм.

Приватний підприємець повинен мати не менше 3 рахунків у банку: розрахунковий, накопичувальний та службовець для нарахування зарплати. Рахунок для нарахування зарплати має бути, але можна не знімати повну суму нарахованих грошей. Прорахувати зарплату нескладно. Отриманий прибуток протягом року потрібно поділити на дванадцять і забирати двадцять п'ять відсотків від отриманого числа. Решту суми можна накопичувати, не вдаючись до депозиту, щоб мати можливість у будь-який час скористатися відкладеною сумою. Вона має допомогти покрити витрати за півроку.

Можна скористатися сезонними знижками. Використовуючи цей метод, слід підрахувати, який рік із усього періоду підприємницької діяльності був збитковим і, оцінюючи витрати, змінити цінову політику цей період, використовуючи знижки. Якщо є можливість, переговорити з постачальником і отримати знижки на цей час. Послатися на розуміння та подальшу вигідну співпрацю.

Інший принцип роботи у несезонний час полягає у домовленості із працівниками про зменшення зарплати на нелегкий період. Тільки якомога раніше. В ідеалі тоді, коли приймаєте працювати. Бажано переконати людину, що вона не залишиться в мінусі, а підприємець здатний у цей час знизити витрати, перекинувши фінанси в інші напрямки.

Останній принцип полягає в тому, щоб поєднувати кілька бізнесів, які не перетинаються та більш прибуткові кожен у свій період. Звичайно, цей варіант можуть розглядати лише приватні підприємці, і для масштабних компаній він не підходить.

Автор: Олександр Бєлов