05-07-2018

Продаж бізнесу у сфері виробництва

схема продажу виробничого бізнесу

Продаж виробничого бізнесу є особливими проблемами і перешкодами. Ось кілька речей, які потрібно знати про процес.

Особливості

На відміну від великих виробництв, виробництва в малому бізнесі гнучкі та спритні, здатні швидко реагувати на мінливі умови та використовувати можливості ринку.

Але коли справа доходить до продажу бізнесу, дрібні та великі виробники стикаються з одним і тим же набором проблем. Виробничі підприємства відрізняються від роздрібних чи сервісних компаній, особливо у тому, як вони готуються до зміни власника. Хоча вони можуть мати нематеріальні активи, більша частина їх вартості лежить на обладнанні та основних засобах, що використовуються для виробництва продукції.

Продаж виробничого бізнесу є ризиком, тому що потрібно уникнути оцінки, що базується виключно на вартості активів. Для цього потрібно вказати, що нематеріальні активи компаній будуть переведені на прибуток. Ось кілька речей, які слід розглянути на цьому шляху:

Ринкова позиція

Покупців залучають виробничі підприємства, які мають стабільну присутність на ринку. Протягом місяців і років, що передували продажу, слід охопити максимально можливий відсоток частки ринку. Виграш полягає в тому, що ринкова позиція є нематеріальним активом, який має реальну вартість.

Бізнес-цикл

Більшість фірм-виробників мають передбачуваний життєвий цикл. У ранні роки компанія, можливо, вирвалася на сцену з інноваційними продуктами та процесами. Але з часом інновації зазвичай застарівають. Інноваційна корпоративна культура – ​​це нематеріальний актив, який потрібно вирощувати за допомогою зусиль з боку власників та менеджерів.

Стан активів

Графік обслуговування устаткування може збільшити вартість матеріальних активів. Замість оцінювання за середніми значеннями, добре налагоджений механізм можна оцінити у верхній частині шкали, але тільки якщо продавець може підтримати оцінку за допомогою технічного обслуговування.

Стан технології

Неважко зрозуміти, чому потенційні покупці ухиляються від бізнесу із застарілими технологіями. Щоб конкурувати на ринку, їм потрібно буде інвестувати кошти в модернізацію технологій, не кажучи вже про час та зусилля, пов'язані з перепідготовкою робочої сили на сучасні галузеві технології. Інвестуючи в нові технології до продажу, можна відновити вартість плюс дивіденди на переговорах.

Зміцнення

Виробничий сектор зазнає високих темпів консолідації. Коли настав час продати бізнес, підхід до кандидатури покупця має бути з аргументом «більшим, ніж сума» для консолідації.

Автор: Олександр Бєлов