Бізнес з франшизи у Білорусі
Іноземні слова нині у моді. Так, англійське слово "франчайзинг" (привілей, ліцензія) або французьке слово "франшиза" (пільга, привілей) - це метод організації підприємства, що використовує перевірену та ефективну модель комерційної справи. В організації такого підприємства беруть участь дві сторони, одна з яких (франчайзер) дає право за певну плату використати бізнес-модель іншій стороні (франчайзі).
Після укладання договору про франшизу перша сторона розкриває другий секрет ведення справи, технології, товарний знак. Тобто весь готовий бізнес переходить у власну владу його представнику. Можна сказати, що сторона, яка працює за франшизою, придбала успішне Підприємство за певну суму. Договір франчайзингу має бути зареєстрований у спеціальних державних органах.
Історична довідка.
XIX століття - іменне тоді вперше уклали договір про франшизу. Глава компанії із виготовлення швейного обладнання «Зінгер» вирішив укласти угоду. Цей документ надавав право продавати швейні машини, а також робити їхній ремонт. Сьогодні правила франчайзингу скасувалися. Вимоги стали суворими та жорсткими. Повинні дотримуватися кольорів, логотип, якість і т.д.
Яка вигода від франшизи?
Вигоду мають обидві сторони договору франчайзингу. Власник компанії отримує пасивний стабільний прибуток, високу репутацію, розширення бізнесу без власних витрат. Підприємець, який хоче купити
- Свобода, хоч і відносна. Людина, яка працює за франшизою, сама обирає контрагентів. Він діє як хоче, але у рамках укладеного договору.
- Розкручений бренд – половина перемоги. Відоме ім'я відкриває багато дверей у світі бізнесу, а це суттєво знижує можливі ризики. Багато клієнтів приходять на бренд. Це забезпечить постійний фінансовий оборот, замовлення, покупки, радіо сарафан.
- Мрія в руці. Ті люди, які вважають, що вони не мають таланту організатора, можуть, нарешті, про це забути! Адже мрія не може страждати через ці забобони. Франчайзинг допомагає досягати мрії – будь-який бізнес у ваших руках! Для цього не потрібні спеціальні знання. Салон модного одягу чи салон взуття, ресторан чи кав'ярня – такі доступні і такі реальні!
- При укладанні договору про франшизу франчайзі забезпечують всім необхідним ведення улюбленої справи (ноу-хау, прийоми маркетингу, та інших.).
Недоліки та ризики франчайзингу
Франчайзі все ж таки ризикує. По-перше, якщо він стане крутішим за франчайзера, то відсоток від виручки може сильно зрости. По-друге, існує ризик роботи в мінус за неналежного відпрацювання всіх нюансів бізнесу. Це може статися, якщо франчайзер не настільки досвідчений і популярний, як низка відомих бізнесменів міжнародних компаній. По-третє, власник бізнесу може ліквідувати своє Підприємство. У такому разі франчайзі втрачає все. Винятком може бути прописане у договорі рішення щодо ліквідації бізнесу власника. Можливо, пункт буде говорити про передачу всіх прав франчайзі.
Якщо все ж таки вирішено укласти договір франчайзингу, варто працювати тільки з надійними та сумлінними бізнесменами, для яких на першому місці не гроші, а совість.
Раніше АН BFS опублікувало матеріал про те, як уникнути проблематичного старту власного бізнесу
Автор: Олександр Бєлов