01-07-2016

Чому готовий бізнес не продається?

записи в блокноті

Виставивши бізнес на продажпродавець розраховує виручити за нього гроші в найближчі кілька місяців, але так буває дуже рідко і весь процес продажу затягується на кілька місяців, а то й років.

Причин виникнення такої ситуації є дещо

  1. Перша з них – невиправдано висока ціна.
    І якщо потенційний покупець бачить занадто високу ціну, на товар, що його цікавить, то він навіть не витрачатиме свій час, щоб навіть зателефонувати продавцю. На тлі цього з'являються фінансові втрати на рекламному бюджеті, проводяться зовсім неперспективні переговори і в результаті продавець погоджується на зовсім іншу ціну – дуже низьку. Тому перед тим, як виставити бізнес на продаж, знайдіть усі аспекти, які обґрунтують ціну, і тільки після цього шукайте покупців.
  2. Другий момент – економія на рекламній кампанії.
    Деякі власники бізнесу не надають рекламної кампанії величезного значення, але вона дозволяє знайти покупця. Дуже часто економія відбувається і з іншої причини, якщо продажем займається не брокер, а ріелтор. Зазвичай у такої людини безліч усіляких об'єктів, передоплату власник не дає, отже, просування товару відбувається на безоплатній основі. Якщо оголошення про продаж ще першого дня знаходиться на першій сторінки спеціального сайту, то через день воно вже скочується на третю або четверту сторінку сайту і зрозуміло, що туди вже мало хто з покупців заглядає. У результаті продавець втрачає розум часу і потенційних покупців. В ідеалі, необхідно розробити повноцінну рекламну кампанію, врахувати цільову аудиторію, тобто кому саме буде цікаво такий бізнес. Оголошення про продаж повинні бути завжди на найпопулярніших сайтах та на першій сторінці, не слід нехтувати спеціальними пропозиціями щодо розміщення оголошення.
  3. Третя причина, через яку бізнес не продається – непрозорість бізнес-процесів.
    Якщо власник бізнесу налагоджував його за допомогою особистих контактів та зв'язків, то продати його буде досить складно. Мало хто погодиться на придбання бізнесу, де навіть ліцензію отримано через знайомих. У цій ситуації передача бізнесу має відбуватися поступово, також необхідно врахувати і при формуванні ціни, що майбутній власник має величезний ризик зниження фінансових показників у перший період після покупки бізнесу. Покупцеві доведеться витратити деякий час формування прозорих бізнес-процесів, що, природно, впливає ринкову вартість бізнесу.

Підготував: Олександр Бєлов