15-08-2016

Підсумки І кварталу 2016 року на ринку готельної нерухомості України

Готельна нерухомість

Складна ситуація у сфері готельної нерухомості України тягне за собою перенесення термінів відкриття нових проектів, торік не було відкрито жодного мережевого готелю.

Міжнародні оператори дуже стримано будують свої плани щодо розвитку в Україні. Нові проекти на завершальній стадії будівництва та заявлені до відкриття у 2016–2017 рр. можуть знову бути перенесені на пізніший період. За І півріччя у Києві відкрився лише один проект – Віта Парк Борисфен 3* на 64 номери української мережі Reikartz. За темпами будівельних робіт, що ведуться, до кінця року найбільш ймовірно відкриття City holiday resort&spa (Діарсо), Aloft і Sheraton Kiev Olympiysky.

У першому півріччі в Україні почала працювати спільно з ГК DeVision нова мережа швейцарських готелів DBI Hotels&Resorts. Ще одну нову мережу готелів планує створювати компанія Karinza Investments, новий власник готелю Лібідь. Багато готельних мереж, таких як Park Inn by Radisson, Best Western Vb, Ramada, Reikartz Hotels & Resorts, будують плани розвитку в регіонах України з високим туристичним потенціалом.

вартість розміщення

Після різкої девальвації гривні у 2015 році готелі категорії 5*, більшості категорії 4* та частково 3* перейшли на ціноутворення у євровалюті. У результаті вартість розміщення в готелях, що піднялася в 2014 році, продовжила своє зростання. Щоб забезпечити заповнюваність та мати можливість повернути прибуток після закінчення кризової ситуації оператори прагнуть утримати ціни та залучити відвідувачів за рахунок різноманітних знижок.

За січень-червень 2016 року вартість розміщення у готелях Києва категорії 3* та 4* зросла на 4 та 8% відповідно, а у категорії 5* – знизилася на 7%. У червні 2016 року середньозважена вартість розміщення у готелях за класами складає: 5* – 7 808 грн. (- 569 грн. або - 7%), 4 * - 3 грн. (+050 грн. або +231%), для готелів 8* – 3 грн. (+1 грн., або +074%).

Ключові тенденції

  • Продовження військових дій, нестабільна економічна ситуація та відхід з ринку іноземних компаній призводить до зменшення кількості іноземних туристів та негативно впливає на розвиток готельного ринку України. Також діє нерозвинена туристична інфраструктура та слабке інформаційне просування країни у туристичній сфері.
  • В умовах високої інфляції та зниження платоспроможності населення країни українці найчастіше відмовляються від дорогих закордонних турів, віддаючи перевагу внутрішньому туризму. Цьому сприяє також активний розвиток туристичних регіональних центрів в Одесі та Львові, де фестивалі та рекреаційні об'єкти, що регулярно проводяться, залучають туристів з усього світу. В результаті українські готельєри підвищили ціни на 25–30% та змогли залучити інвесторів. 2016 року на ринок України вийшла швейцарська мережа DBI Hotels & Resorts, а також Karinza Investments LTD (новий власник готелю Лібідь).
  • Закордонні готельні мережі не поспішають розвиватися в Україні через низькі показники прибутковості та високі ризики. Як і у 2015 році, у 2016 році є ймовірність перенесення заявлених до відкриття проектів на 2017 рік та пізніше. Багато готельних мереж, таких як Park Inn by Radisson, Best Western Vb, Ramada, Reikartz Hotels & Resorts, будують плани розвитку в регіонах з високим туристичним потенціалом – містах Львів та Одеса.
  • Традиційно готелі вищої категорії затребувані менш чутливими до валютних коливань іноземцями. Внутрішні туристи орієнтуються на доступність ціни та зручність розташування, обираючи якісні готелі категорії 2–3*. Тоді як пропозиція у даному сегменті дуже обмежена.
  • Незважаючи на підвищення заповнюваності в першому півріччі на 5% до 40,1%, він нижчий за показник інших європейських країн і в умовах високої конкуренції змушує готельєрів вдаватися до крайніх заходів - скорочення операційних витрат, мінімізації рівня витрат і навіть тимчасового повного або часткового закриття керованих об'єктів . Подорожчання тарифів обслуговування готелів призвело до зниження прибутковості, оціночно на 10%.
  • Наметившаяся тенденція зростання заповнюваності готельних номерів підтримуватиметься подальшим розвитком внутрішнього туризму країни. Проведення у 2017 році Євробачення та Чемпіонату світу з хокею допоможе відкрити нові туристичні напрямки України, а також сприяти завершенню реалізації готельних проектів, що ведуть. Подальший розвиток ринку та міжнародних готельних операторів в Україні залежатиме від врегулювання військової ситуації та відновлення економіки.

За матеріалами UTG.